فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما طراحی و توسعه میان‌افزار دروازه اینترنت اشیاء برای خودروهای متصل با قابلیت پردازش مرزی - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

وضعیت: بسته

  شماره سند:

  تاریخ انتشار: 1402/0116

  مهلت ارسال پیشنهاد: 1402/01/30

  فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : 02166530680 – 02166533864

  ارسال پروپوزال‌ها: https://ghazal.inif.ir

ضرورت مسئله

بر اثر دسترسی به سرویس‌های مبتنی بر شبکه‌های بی‌سیم در نقاط دور از شبکه و رشد تکنولوژی‌های موبایل و ابزارهای قابل اتصال به گوشی هوشمند، استفاده از نسل‌های جدید LTE-A ، 5G و دسترسی به سرعت‌های بالاتر و تاخیرهای کمتر شدت بیشتری یافته است. اما برخی کاربری‌ها دارای حساسیت‌های ویژه‌‌ای هستند که باید نسبت به کاربری‌های معمول شبکه موبایل، پایداری و امنیت بالاتری داشته باشند. از جمله این موارد، می‌توان به حوزه خدمات عمومی امنیت/سلامت [1] اشاره نمود که به خصوص در مواقع بحران اهمیت می‌یابند. در صحنه‌ عملیات ارائه خدمات امنیت و سلامت، اتصال‌های مختلف و به اشتراک‌گذاری داده‌های جمع‌آوری شده از سنسورهای مورد استفاده با سایر تیم‌های عملیاتی یا مرکز کنترل و فرماندهی مدنظر است.

در حال حاضر از ابزارهای متنوعی برای رفع هر یک از این نیازها به‌صورت جداگانه (پایش وضعیت سلامت افراد مستقر، ارتباط تصویری با سایر خودروها و مرکز فرماندهی و…) استفاده می‌شود که منجر به سردرگمی کاربران، هزینه و زمان قابل‌توجه جهت نصب، راه‌اندازی، آموزش کارکنان در مورد نحوه به‌کارگیری این ادوات، هزینه‌های بالا و پیچیدگی مدیریت فرایند پشتیبانی و نگهداری و عدم امکان به‌روزرسانی و استفاده از ابزارهای جدید در قالب سیستم‌های موجود می‌گردد. بنابراین تجمیع تمامی این نیازها در یک ابزار منجر به سادگی راه‌حل و مورد قبول بودن آن برای استفاده توسط کاربران می‌شود و امنیت ارتباط تامین خواهد شد و می‌تواند از لحاظ هزینه‌های لازم برای خرید، راه‌اندازی و نگهداری سرویس‌های مختلف قابل قبول باشد.

 

مشروح مسئله تحقیقاتی

همان‌طور که گفته شد در راستای تنوع داده‌های دریافتی، تحلیلی و ارسالی می‌توان این اطلاعات را به چند دسته تقسیم کرد:

  • اطلاعات مکانی خودرو و سایر پارامترهای مرتبط با حرکت خودرو (سرعت، میزان مصرف سوخت، …)
  • ارتباط صوتی امن با سایر خودروها و مرکز فرماندهی (ارسال فرمان از مرکز، …)
  • ارتباط تصویری با سایر خودروها و مرکز فرماندهی (بررسی/ مشاهده ویدئو از مرکز، ارسال ویدئویی دوربین داخل یا بیرون ماشین، ارسال ویدئو دوربین پوشیدنی افراد)
  • وضعیت سلامت افراد مستقر در صحنه (نظارت بر سلامت پیشگیرانه)
  • وضعیت سلامت و هوشیاری راننده و سرنشینان خودرو
  • برقراری ارتباط با سایر گجت‌ها و ابزارهای هوشمند که بسته به نوع عملیات و مأموریت افراد در صحنه

به‌عنوان مثال نیازهای اشاره شده در لیست فوق به ترتیب منجر به استفاده از راه‌حل‌های مستقل زیر می‌شود:

  • ردیاب مکانی خودرو/ شخص
  • بستر صوتی نرم‌افزاری مانند SIP server/client و مودم ارتباطی/گوشی
  • دوربین تحت شبکه، دستگاه ذخیره‌کننده ویدئو، مودم برای ارسال به سرور مرکزی
  • گجت‌های پایش سلامت مانند پایش نوار قلب، پایش فشارخون، مودم برای ارسال به سرور مرکزی
  • رمزکننده، مودم اضافه
  • دروازه Wi-Fi یا Bluetooth با قابلیت پشتیبانی از ابزارهای هوشمند مورد استفاده درموقعیت

امنیت و پایداری ارتباط، با در نظر گرفتن ملاحظات ایمن‌سازی شامل رمزنگاری یا پنهان‌نگاری داده‌های ارسالی و فراهم نمودن امکان به‌کارگیری  شبکه اختصاصی در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز در اپراتور سرویس‌دهنده شبکه موبایل جهت مواقع بحرانی و حفظ محرمانگی اطلاعات حساس مربوط به وضعیت افراد و جمع‌آوری شده از خودرو و سرنشینان، با توجه به تنوع داده‌های موجود از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

یکی از راه‌های تجمیع داده‌های ارسالی و تحلیل و ارسال آن‌ها، استفاده از تکنولوژی IoT Gateway است. یکی از قابلیت‌های اصلی مورد انتظار ویژگی IoT Gateway یا دروازه اینترنت اشیاء به همراه قابلیت پردازش مرزی است. با این قابلیت امکان اتصال، کنترل و استفاده از انواع دستگاه‌هایی که Wi-Fi یا [1]BLE را پشتیبانی می‌کنند وجود خواهد داشت. به این ترتیب مجموعه وسیعی از کارکردها به صورت مجتمع بر یک بستر قابل پیاده سازی و استفاده هستند.

نمونه‌هایی از ابزارهای جانبی که در کاربرد مورد اشاره این طرح در حوزه امنیت/سلامت عمومی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و از طریق دستگاه پیشنهادی کنترل و مدیریت شوند عبارت است از:

  • دوربین ثابت نصب شده داخل خودرو
  • دوربین متحرک نصب شده روی لباس کاربر تا شعاع 100 متری دستگاه
  • patch مانیتورینگ قلب نصب شده روی سینه افراد
  • دستگاه‌های هوشمند اعمال قانون (جریمه، …)
  • ساعت هوشمند
  • عینک هوشمند
  • دریافت آنلاین اطلاعات وضعیت پارامترهای مختلف خودرو و ارسال تنظیمات مورد نظر از طریق رابط ECU
  • امکان برقراری تماس صوتی از طریق گوشی هوشمند اعضای تیم عملیاتی در شبکه محلی بصورت VoIP یا با سایر تیم‌های عملیاتی و مرکز کنترل به صورت ترانک

پردازش داده در سمت کاربر (Edge computing)

قابلیت‌ مهم و کلیدی دیگر این دستگاه، ویژگی‌های پردازش و آنالیز داده در محل خواهد بود که به طور معمول، مودم‌ها یا ابزارهای انتقال داده، اطلاعات را به صورت خام به یک سرور ابری جهت پردازش ارسال می‌کنند که ممکن است در یک فاصله دور قرار داشته باشد. چنانچه ابزار متصل به مودم برای عکس‌العمل منتظر پاسخ از سرور باشد، باید منتظر پردازش دیتا در سرور و ارسال پاسخ بماند. اما در مدل رایانش مرزی[2] میزان تمرکز انجام پردازش در cloud کاهش

می‌یابد و منابع محاسباتی و پردازشی نزدیک به محل عکس‌العمل یا نزدیک به منابع داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش حجم داده‌های پردازش نشده و فاصله‌ای که باید طی کنند، کاهش می‌یابد و در مجموع باعث سرعت بخشیدن به فرایندها و  کاهش محسوس ترافیک تبادل شده میان Gateway و سرور می‌گردد. این موضوع به خصوص در مواردی که پاسخ سریع مورد نیاز است، نظیر عکس العمل نسبت به حضور شخص خاص به محض مشاهده در دوربین، عکس‌العمل نسبت به مشکل سلامت افراد به محض مشاهده در نوار قلب، هشدار به فرد و سایر اعضای تیم حاضر در محل، بسیار ضروری می‌باشد.

با استفاده از edge computing، واحد پردازش داخلی دستگاه قادر خواهد بود تصاویر دوربین‌ها را تحلیل کند، در مورد نیاز یا عدم نیاز به ذخیره‌سازی یا ارسال آنها به سرور تصمیم‌گیری کند و در این فرایند موجب ارتقاء بسیار زیاد ظرفیت و مدت زمان ذخیره‌سازی و ارسال گردد. همچنین با استفاده از edge computing، واحد پردازش داخلی دستگاه می‌تواند نوار قلب دریافتی از ابزار پچ سلامت افراد را تحلیل کرده و در صورت وجود علائم ویژه به سرعت هشدارهای لازم جهت انجام عکس العمل مناسب را نشان دهد.

بنابراین این ویژگی دستگاه تاثیرات قابل‌توجهی در کیفیت سرویس‌دهی راه‌حل ارائه شده دارد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کاهش تأخیر در تحلیل و بررسی داده‌ها و افزایش سرعت عکس العمل مناسب به آن‌ها
  • امنیت بیشتر داده‌ها و حفظ محرمانگی داده‌ها
  • کاهش پهنای باند و هزینه مرتبط با آن
  • کاهش فضای حافظه داخلی مورد نیاز دستگاه برای ذخیره‌سازی داده
  • کاهش منابع مورد نیاز در سرور جهت تحلیل و نگهداری داده‌ها و مدیریت و تبادل اطلاعات با آنها

این امر در مجموع موجب کاهش منابع مورد نیاز در سرور به ازای هر دستگاه متصل به آن می­گردد بنابراین با به‌کارگیری  منابع مورد استفاده در سیستم‌های مشابه با مفروضات قدیمی دریافت اطلاعات خام از دستگاه‌ها و

پردازش آنها در سرور  بدون به‌کارگیری  پردازش مرزی می‌توان تعداد بسیار بیشتری از دستگاه‌های مرتبط با سرور را با همان منابع تحت پوشش و پایش قرار داد.

مهم‌ترین قابلیت محلی که باید پیاده‌سازی گردد، تحلیل داده‌های دوربین به صورت محلی با تشخیص چهره فرد تعریف شده است.

قابلیت دیگر آن که به لطف بهره‌گیری از edge computing قابل حصول است، حفظ محرمانگی داده‌های حساس افراد و خودروها خواهد بود. این مهم با کاهش وابستگی به یک سرور مرکزی جهت انجام پردازش‌ها بر روی داده‌های حساس به دست آمده قابل انجام است.  به بیان ساده، در پروژه پیشنهادی به جای آن که داده‌های متنوع و حساس از وضعیت حیاتی افراد و اطلاعات خودروها جهت انجام پردازش به صورت خام به یک سرور cloud ارسال گردد، به کمک این دروازه اینترنت اشیا قابلیت آن را خواهند داشت که در همان محلی که داده های مربوطه از افراد و اشیا جمع‌آوری شده‌اند، پردازش‌های لازم بر روی دیتای خام صورت گیرد و نتایج نهایی به سمت سرور ارسال گردد. به این ترتیب نیاز به  تبادل مکرر داده‌های مهم و مستلزم محافظت ما بین دستگاه مستقر در صحنه عملیات و سرور Cloud کاهش پیدا می‌کند که این امر احتمال دسترسی اطلاعات محرمانه تیم‌های عملیاتی را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.

مشخصات DVR مجتمع شده

با استفاده از میان‌افزار توسعه داده شده پیشنهادی انتظار می‌رود دستگاه مودم قادر به جمع‌آوری و تحلیل داده‌های دریافتی از دوربین نیز باشد و نیازی به استفاده از DVR در کنار دوربین نداشته باشد. ویژگی‌های مورد نیاز از DVR به صورت داخلی در دستگاه تعبیه شده است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • درگاه Ethernet یا Wi-Fi برای اتصال دوربین
  • درگاه HDMI برای اتصال به نمایشگر
  • درگاه SD card برای ذخیره داده‌های دوربین
  • درگاه SPDIF و VA برای خروجی ویدئو و صوت 

    امنیت محصول

    جهت ارسال داده‌ها به صورت امن، رمزنگاری‌های مرسوم موجود در پروتکل‌های مخابراتی ممکن است در سطح ماژول‌های low-end موجود در بستر اینترنت اشیا بنا به محدودیت‌های پردازشی و حافظه مورد استفاده قرار نگیرد. در این شرایط، نیاز به سازوکارهایی سبک‌ متناسب با محدودیت‌های ذاتی ماژول‌های اینترنت اشیاست تا مخابره داده‌های محلی میان ماژول‌ها تا دروازه (به طور کلی شبکه بی‌سیم درون[1]) امن گردد. در این راستا روش‌هایی مورد توجه است که بتواند روی ماژول‌های مورد استفاده به راحتی قابل پیاده‌سازی باشد و نیز تضمین‌هایی برای امنیت داده‌ها و سازوکارهای پیشنهادی بر مبنای استانداردها ارائه دهد.

    همچنین نیاز است تا با بهره‌گیری از الگوریتم‌های اختصاصی رمزنگاری و پنهان‌نگاری داده‌های تبادل شده سطح امنیت ارتباط تا حد قابل قبولی بهبود یافته و در صورتی که کاربر غیر مجاز یا مهاجم اقدام به شنود ترافیک تبادل شده نماید، کدگشایی و دسترسی به محتوای داده‌های ارسالی تقریبا غیرممکن گردد. 

    محصول نهایی دارای یک مودم داخلی برای ارتباط با شبکه موبایل است. این مودم امکان پشتیبانی از شبکه­های 2G/3G/4G را دارد و قابل ارتقا به شبکه 5G می‌باشد. استفاده از دو سیم کارت مختلف و ارتباط بر بستر دو اپراتور مختلف یا یک اپراتور سبب ایجاد redundancy و اطمینان بالا می­شود و بدین صورت با قطع شبکه در یک مسیر، راه دیگری برای ارتباط وجود خواهد داشت.  همچنین این روش باعث افزایش سرعت انتقال داده به خصوص در شرایط نیاز به تبادل ویدئو آنلاین می­شود. همچنین قابلیت­های یک روتر برای پشتیبانی از کاربران مختلف با دسترسی­ها و سطح سرویس­های متفاوت (QoS) به محصول اضافه شده است. همچنین دستگاه دارای GPS داخلی برای دریافت اطلاعات مکانی است. این اطلاعات بر بستر امن به مرکز کنترل و مدیریت ارسال می­شود.

    در بخش کنترل و فرماندهی، مجموعه اطلاعات جمع­آوری شده از دستگاه­های نصب شده بر روی خودروها به صورت مجتمع در یک پایگاه داده ذخیره شده، داده‌ها مورد تحلیل قرار می­گیرند و نتایج به صورت داشبوردهای تحت وب در اختیار مدیر سیستم قرار خواهد گرفت. به طور خلاصه ویژگی­های سامانه کنترل و مدیریت شامل موارد زیر خواهد بود:

    • مشاهده مشخصات دستگاه­ها شامل نام، مکان، سرعت، وضعیت اتصال و غیره
    • امکان گروه بندی دستگاه­ها و مشاهده گزارش یا اعمال تنظیمات به صورت گروهی
    • دریافت تصویر دوربین همه خودروها و نمایش ویدئو خودرو انتخابی در بازه زمانی مورد انتظار
    • نمایش مکان و مسیر خودروها برروی نقشه
    • نمایش نوار قلب ضبط شده از اشخاص مستقر در خودروی انتخابی در بازه زمانی مورد انتظار
    • آنالیز بیماری بر اساس نوار قلب ارسالی و ارجاع به پزشک مرتبط
    • امکان برقراری تماس صوتی با نفرات حاضر در یگانهای در حال ماموریت از طریق سرویس

گام‌های تحقیق

  • پیاده­سازی نرم­افزاری موقعیت­یابی بر خط خودرو/ شخص بر بستر سخت­افزار ارائه شده
  • پیاده­سازی نرم­افزار دریافت پارامترهای حیاتی نیروهای حاضر در میدان از طریق دستگاه­های متصل شده بر بستر Wi-Fi/Bluetooth
  • پیاده­سازی بستر صوتی نرم­افزاری مانند SIP server/client و مودم ارتباطی/گوشی­های هوشمند بصورت محلی و مجتمع
  • پیاده­سازی نرم­افزاری خواندن پارامترهای عملکردی خودرو و تحلیل داده­های دریافتی از سنسور متصل به ECU خودرو بر بستر Wi-Fi/Bluetooth
  • پیاده­سازی بستر نرم­افزاری مورد نیاز جهت اتصال به دوربین­های نظارتی از طریق درگاه USB/Ethernet/Wi-Fi، دریافت مستمر داده تصویری و ارسال داده دریافتی به سرور به صورت برخط در صورت نیاز و به صورت حداقل، تحلیل داده­های دوربین به صورت محلی با تشخیص چهره فرد تعریف شده حتی در محیط با نور کم
  • بررسی راهکارهای رمزنگاری اختصاصی بر روی داده ارسالی به سرور در لایه­های مختلف و نقشه راه پیشنهادی روش پیاده­سازی نرم­افزاری جهت دستیابی به الگوریتم بهینه با کمترین تاخیر و بار اضافه بر روی داده­های ارسال شده
  • پیاده­سازی نرم­افزاری الگوریتم رمزنگاری اختصاصی بر روی داده­های ارسالی به سرور در سمت client و رمزگشایی متناظر در سمت مقابل
  • یکپارچه­سازی سورس کدهای پیاده سازی شده و تست­های آزمایشگاهی
  • تست­های عملیاتی در محیط واقعی
  •  

خروجی‌های مورد انتظار تحقیق

پیاده‌سازی نرم افزار نیازمندی‌های کاربردی “امنیت و سلامت عمومی” بر روی سخت افزار موجود شامل :

  • موقعیت‌یابی برخط خودرو/ شخص
  • اتصال دستگاه‌های سنجش شاخص­های حیاتی افراد
  • سنسورهای سنجش عملکرد خودرو از طریق اتصال به ECU
  • پردازش مرزی داده­های دریافتی از دوربین­های متصل شده به صورت محلی به منظور تعریف سطح دسترسی بر اساس تشخیص چهره و تطابق با مشخصات افراد از پیش تعریف شده
  • دریافت داده از دوربین، رمزنگاری آنلاین و استریمینگ داده رمز شده به سمت سرور
  • پیاده­سازی راهکارهای عملیاتی جهت برقراری بستر ارتباطی امن جهت جمع آوری، رمزنگاری و ارسال امن داده نیروهای مستقر در میدان به سرور به صورت محلی و مجتمع
  • جمع­آوری داده­های محیطی میدان عملیات و برقراری لینک رمزنگاری شده امن با مرکز داده جهت ارسال داده­های جمع­آوری شده، به همراه امکان­سنجی تغییرات لازم در هر بخش با در نظر گرفتن یکپارچگی سیستم و در نظر گرفتن ملاحظات لازم جهت تجمیع داده­های به دست آمده و به‌کارگیری آنها در قالب یک سامانه کنترل و فرماندهی، تحلیل داده­های تصویر به صورت محلی برای تشخیص چهره حتی در صورت کم بودن نور محیط

الزامات تحقیق

  • توسعه اپلیکیشن­های مورد نیاز به منظور اتصال و جمع­آوری و ثبت داده­های موقعیت مکانی، نوار قلب، ویدیو دریافتی از دوربین­ها به دروازه اینترنت اشیا (با توجه به بخش­ خروجی­های تحقیق) قابلیت اتصال حداقل سه دستگاه نوار قلبBLE ، یک عدد دوربین از درگاه Ethernet ، یک عدد دوربین Wi-Fi، دو عدد دوربینUSB ، یک آنتن گیرنده سیگنال GPS در اپلیکیشن­های توسعه داده شده برای هر سامانه
  • در گجت‌­های متصل­‌شونده به صورت بی­سیم مشخصات اتصال از قبیل حداکثر فاصله قابل پوشش­دهی و کیفیت تبادل داده و نرخ خطا قابل قبول
  • بر اساس استانداردهای رادیویی IEEE 802.11, IEEE 802.15.4 باشد و نرخ بروزرسانی مورد انتظار در مورد گجت­هایی که خروجی آن­ها به صورت استریمینگ دیتاست با حداقل تاخیر ممکن و در سایر موارد بر اساس حداکثر زمان استخراج و پردازش داده­های دریافتی و حداقل هر یک ثانیه یک بار
  • توسعه اپلیکیشن با قابلیت استخراج پارامترهای وضعیت عملکردی خودرو از ECU با استفاده از درگاه استاندارد   OBDII  و با پشتیبانی از پروتکل­هایISO 9141,KWP200,SAE J1850,CAN BUS  و دسته­بندی و ارسال آن­ها به سرور مرکزی
  • توسعه اپلیکیشن سرور محلی VoIP با امکان ایجاد شبکه محلی جهت برقراری تماس تیم عملیاتی به وسیله دروازه اینترنت اشیاء با یکدیگر و همچنین برقراری ارتباط با سایر تیم­ها (در مرحله پایلوت حداقل پیش‌­بینی­‌های لازم جهت برقراری ارتباط 5 تیم عملیاتی به صورت همزمان مد نظر قرار گیرد و راهکارها و پیش‌­بینی­‌های لازم جهت توسعه ظرفیت سرور محلی و مرکزی در طراحی نهایی انجام و نتایج مربوطه ارایه گردد و مرکز کنترل و مدیریت بصورت ترانک)
  • توسعه اپلیکیشن پردازش مرزی داده­های دریافتی از دوربین‌های متصل شده به صورت محلی به منظور تعریف سطح دسترسی بر اساس تشخیص چهره و تطابق با مشخصات افراد از پیش تعریف شده در دیتابیس محلی دستگاه (با در نظر گرفتن پیش‌­بینی­‌های لازم جهت قابلیت دریافت مشخصات افراد از سرور مرکزی در توسعه اپلیکیشن)
  • توسعه اپلیکیشن مدیریتی دروازه اینترنت اشیاء جهت اتصال و برقراری ارتباط با سرور مرکزی، اجرای اپلیکیشن‌­های توسعه داده شده جهت ارتباط با هر یک از سنسورها و دسته بندی آن­ها، رمزنگاری، کدگذاری و ارسال آنلاین داده‌های دریافتی از سنسورهای متصل به دروازه اینترنت اشیاء (شامل موارد بند اول) به سرور سامانه کنترل و فرماندهی
  • ایجاد وب سرور جهت برقراری دسترسی UI به پارامترهای کنترلی دروازه اینترنت اشیاء و سنسورهای متصل جهت انجام تنظیمات و فعال/ غیر فعال کردن هر یک از قابلیت­ها بر روی گوشی هوشمند افراد تیم
  •  

تجهیزات و زیرساخت‌هایی که متقاضی تحقیق می‌تواند در اختیار مجری قرار دهد

  • مودم/ روتر
  • دستگاه نوار قلب انگشتی
  • دوربین‌هایی با قابلیت اتصال از طریق وای فای، Ethernet و کابل USB
  • ماژول رابط بلوتوث با ECU
  •  

راهکارهای غیر جذاب

  • وابستگی کدهای توسعه داده شده به ابزارهایی که باعث عدم کامپایل اجرای اپلیکیشن نهایی بر روی دستگاه­های دارای سیستم عامل با ساختار مشابه نظیر Linux Debian شوند.
  • دخالت کاربر در اجرا و غیرخودکار بودن فرایندهای توسعه داده شده در هر بخش از راهکار کلی که اعم از جمع‌آوری، پردازش مرزی و تبادل داده با سرور مرکزی است.

گلوگاه‌های تحقیقاتی

  • امکان­ اجرای کلیه بخش‌­های پیاده­سازی شده به صورت هم زمان به دلیل عدم بهینه­سازی کدهای توسعه داده شده با توجه به محدودیت منابع در پردازنده مودم
  • رمزنگاری و کدگذاری آنلاین به ویژه در حالت استریمینگ ویدئو دریافتی از دوربین‌­های متصل

معیارهای ارزیابی و انتخاب مجری

  • تحصیلات و سوابق تیم تحقیقاتی و تناسب آن با مسئله
  • رویکرد فنی تیم تحقیقاتی به مسئله
  • دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه و سایر الزامات اجرای تحقیق
  • زمان و هزینه اجرای تحقیق
  •  

تسهیم مالکیت فکری

  • مالکیت معنوی: مجری در مالکیت معنوی ناشی از اجرای تحقیق سهیم خواهد بود و انتشار مقاله مشترک توسط مجری و متقاضی در نشریات داخلی و خارجی، ارائه مقاله در کنفرانس‌ها و سمینارها با موافقت و اشاره به نام همه دست‌اندرکاران مجاز خواهد بود.
  • مالکیت منافع مادی: با توجه به مدل کسب‌وکار شرکت متقاضی، منافع مالی ناشی از توسعه این فناوری تماماً متعلق به شرکت متقاضی بوده و مجری صرفاً حق‌الزحمه اجرای پروژه تحقیقاتی را دریافت خواهد کرد.

روش ارسال پیشنهاد

پروپوزال‌ها صرفاً باید در چارچوب موردنظر صندوق نوآوری و شکوفایی، تدوین و حداکثر تا تاریخ 1402/01/30 در سامانه غزال به آدرس https://ghazal.inif.ir ارسال شوند. پروپوزال‌هایی که در چارچوبی غیرازآن، یا به روش‌های دیگر به دست صندوق برسند، وارد فرایند ارزیابی نخواهند شد.