فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما توسعه ساختمان مبتنی بر قطعات سیستم پیش‌ساخته APS - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

وضعیت: بسته

  شماره سند:

  تاریخ انتشار: 1402/01/20

  مهلت ارسال پیشنهاد: 1402/02/20

  فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : 02166539734 – 02166533864

  ارسال پروپوزال‌ها: https://ghazal.inif.ir

ضرورت مسئله

نیاز گسترده و روزافزون جامعه به ساختمان و مسکن و ضرورت استفاده از پیش‌ساختگی در ساختوساز بهمنظور ارتقا کیفیت ساخت، افزایش سرعت تولید، ارتقا کیفیت و عمر ساختمان، سبکسازی و مقاوم‌سازی در برابر زلزله را بیش از پیش مطرح ساختهاست. امروزه معماری مهندسی کشور، نیازمند یک حرکت اساسی و بزرگ در جهت تحقق اهداف و ضرورت‌هایی از جمله تغییر در روش‌های سنتی ساخت، بهکارگیری مصالح و فناوری‌های جدید، کاهش زمان ساخت، بهینه شدن مصرف انرژی در ساختمان و کاهش هزینه‌های ساخت می‌باشد.

شرکت متقاضی با بررسی دلایل عدم موفقیت صنعت پیش ساختگی در کشور بعد از زلزله کرمانشاه، اقدام به ابداع سیستمی شامل باکس‌های بتنی پیش‌ساخته (APS) بهعنوان قطعات اصلی و فونداسیون‌های منفرد پیش‌ساخته با اتصالات پیچ و مهرهای میباشد. این سیستم در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آزمایش، موفق به اخذ گواهینامه فنی تا دو طبقه گردید و بهدلیل پیش‌ساخته بودن، کیفیت بالای کارخانهای و بهدلیل اتصالات پیچ و مهرهای، قابلیت جابه‌جا شدن از مکانی به مکان دیگر را دارد و اجرای سریع به‌طوریکه یک واحد دویست متر مربعی دو طبقهای در دو روز انجام می‌گردد و با داشتن حفراتی در سراسر قطعات اصلی، مکان‌هایی را برای عبور تأسیسات برقی و مکانیکی و فاضلاب فراهم کرده است.

ایده اصلی این نیاز تحقیقاتی، استفاده از این سیستم در کاربری‌های اداری، ویلایی و اسکان موقت بعد از حوادث طبیعی میباشد البته گسترش دامنه کاربرد و رفع محدودیت‌های این سیستم، نیازمند برونسپاری به محققین و صاحبنظران این حوزه است.

مشروح مسئله تحقیقاتی

سیستم پیش‌ساخته شرکت متقاضی، متشکل از قطعات اصلی بتنی بهصورت باکس و دارای سقف، کف و دو دیواره کناری میباشد. هر قطعه اصلی که ابعاد آن 2/1*1/3*6 متر می‌باشد دارای سطحی به ابعاد 2/7 متر مربع است. با کنار هم یا روی هم چیدن این قطعات تا دو طبقه و بستن آنها با اتصالات پیچ و مهرهای می‌توان فضاهای معماری با کاربری‌های مختلفی از جمله ساختمانی، اداری، تجهیز کارگاهی، اسکان موقت و… ایجاد کرد که قابلیت باز کردن مجدد این قطعات و انتقال و استفاده کردن آن در مکانی دیگر وجود دارد.

همچنین سرعت نصب اسکلت این قطعات بالا می‌باشد بهطوری که یک ساختمان دو طبقه 200 متر مربعی در دو روز نصب می‌شود. با توجه به کسب گواهینامه از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای ساختمان دوطبقه مبتنی بر این قطعات پیش‌ساخته، می‌توان در راستای مقررات ملی ساختمان، کارایی این سیستم را افزایش داد و در کاربری‌های مختلفی استفادهکرد که باب میل تنوع دیدگاه مشتریان دولتی و خصوصی شود، بهعنوان مثال با تحقیق بر روی افزایش طبقات می‌توان شهرک‌های مناسب سه‌طبقه ایجاد کرد، همچنین با بررسی قرار گرفتن ایستاده قطعات در راستای محور طولی می‌توان بهعنوان سر در مساجد و مجتمع‌ها استفادهکرد و با بررسی باز شوی درب و پنجره در قسمت

عرضی این قطعات، می‌توان فضاهای معماری را بهصورت منظم در کنار هم مرتب کرد که باعث افزایش کارایی این سیستم شود.

بعد تحقیقاتی این پژوهش دو جنبه معماری و سازه‌ای دارد که شامل بررسی امکان استفاده از این سیستم (APS) برای ساختمانهای سهطبقه، ساخت قطعات با ارتفاع 6 متر بهصورت دو قطعه u شکل (حذف یک ضلع از قطعه اصلی مطابق با تصویر 4)، اجرای باز شوی درب و پنجره در این سیستم، ساخت قطعات با ارتفاع 4،5  متر در بهره‌برداری، اجرای سقف‌های شیب‌دار یک و دوطرفه، احداث کنسول 2،4 متری از کناره، قرارگیری قطعه بهصورت ایستاده در راستای محور طولی 6 متری، امکان گشودگی در سقف و کف جهت احداث راهپله‌ها می‌باشد.

 

تصویر 1- اسکان به شیوه مناسب با سیستم APS
تصویر 2- اسکان به شیوه نامناسب با کانکس و چادر
تصویر 3- مدل سه‌بعدی ساخته شده با این قطعات
تصویر 4-قطعه اصلی

گام‌های تحقیق

  • ساخت مدل المان محدود شاهد ساده‌سازی شده
  • صحتسنجی مدل با نمونههای آزمایشگاهی
  • توسعه و گسترش مدل اولیه در مقیاس آزمایشگاهی و نرمافزاری
  • مدل‌سازی و بررسی امکان استفاده از این سیستم (APS) برای ساختمان‌های سهطبقه
  • مدل‌سازی و بررسی امکان ساخت قطعات با ارتفاع 6 متر بهصورت دو قطعه u شکل
  • مدل‌سازی و بررسی امکان اجرای باز شوی درب و پنجره در این سیستم
  • مدل‌سازی و بررسی امکان ساخت قطعات با ارتفاع 4.5 متری در بهرهبرداری
  • مدل‌سازی و بررسی امکان اجرای سقف‌های شیبدار یک و دو طرف
  • مدل‌سازی و بررسی امکان احداث کنسول 2.4 متری از کناره
  • مدل‌سازی و بررسی امکان قرارگیری قطعه بهصورت ایستاده در راستای محور طولی 6 متری
  • مدل‌سازی و بررسی امکان گشودگی در سقف و کف جهت احداث راهپله‌ها
  • ارزیابی و بهبود مدل‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب
  • ارائه نتایج همراه با مستندات بهصورت دفترچه محاسبات جهت ارزیابی در شرایط واقعی

خروجی‌های مورد انتظار تحقیق

  • ساختمان مبتنی بر قطعات پیش‌ساخته با رویکردهای جدید از جمله افزایش طبقه

الزامات تحقیق

  • ارائه راهکار و نتایج عددی در تحقیقات مطابق با تمامی استانداردهای ملی از جمله استاندارد شماره 2800 ایران

معیارهای ارزیابی و انتخاب مجری

  • تحصیلات و سوابق تیم تحقیقاتی و تناسب آن با مسئله
  • رویکرد فنی تیم تحقیقاتی به مسئله
  • دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه و سایر الزامات اجرای تحقیق
  • زمان و هزینه اجرای تحقیق

تسهیم مالکیت فکری

  • مالکیت معنوی: مجری در استفاده معنوی ناشی از اجرای تحقیق در راستای ترویج علمی سهیم خواهد بود و انتشار مقاله مشترک توسط مجری و متقاضی در ژورنال‌های داخلی و خارجی، ارائه مقاله در کنفرانس‌ها و سمینارها با موافقت و اشاره به نام همه دست‌اندرکاران مجاز خواهد بود.
  • مالکیت منافع مادی: با توجه به مدل کسب‌وکار شرکت متقاضی، منافع مالی ناشی از توسعه این فناوری تماماً متعلق به شرکت متقاضی بوده و مجری صرفاً حق‌الزحمه اجرای پروژه تحقیقاتی را دریافت خواهد کرد.

روش ارسال پیشنهاد

پروپوزال‌ها صرفاً باید در چارچوب موردنظر صندوق نوآوری و شکوفایی، تدوین و حداکثر تا تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه 1402 در سامانه غزال به آدرس https://ghazal.inif.ir/ ارسال شوند. پروپوزال‌هایی که در چارچوبی غیرازآن، یا به روش‌های دیگر بهدست صندوق برسند، وارد فرایند ارزیابی نخواهند شد.