فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما رویداد هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی برگزار شد - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

تاریخ: 1401/04/06

رویداد هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی توسط شرکت ملی گاز ایران و با همکاری  بومرنگ برگزار شد.

مطابق با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، شرکت ملی گاز ایران موظف است به منظور اصلاح الگوی مصرف، نسبت به هوشمندسازی و نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف اقدام نماید. بر اساس برنامه­‌ریزی انجام­شده قرار است در این پروژه مهم ملی که طبق برآوردها گردش مالی آن بیش از 4 میلیارد دلار تخمین زده می­‌شود، از ظرفیت شرکت‌­های بخش خصوصی به ویژه شرکت­‌های دانش­‌بنیان و فناور استفاده شود و پیش­‌نیاز این مهم نیز، شناسایی شرکت‌­های توانمند فعال در زنجیره ارزش هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی است.

شرکت ملی گاز ایران پیش از این برای شناسایی شرکت­‌های توانمند در این حوزه، اقدامات مختلفی را انجام داده است، با این حال با هدف تعامل بیشتر با همه شرکت‌­های فعال این حوزه و ایجاد فرصت برابر معرفی و ارتباط مستقیم شرکت­‌های مستعد و کمتر شناخته­‌شده با مدیران بخش­‌های ذی­ربط در شرکت ملی گاز، اولین رویداد توسعه همکاری­های دانش‌­بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی، 6 تیرماه 1401 توسط شرکت ملی گاز ایران و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

اجرای این رویداد یک­ روزه بر عهده شبکه خدمات نوآوری بومرنگ و طراحی آن با دو رویکرد ارائه­‌محور و نمایشگاهی و شامل بخش‌­های زیر بود:

افتتاحیه: رویداد راس ساعت 9 صبح روز دوشنبه، 6 تیرماه 1401 با حضور 300 نفر از متخصصان و علاقه­­‌مندان به صنعت گاز و هوشمندسازی آغاز شد. سخنران اصلی این رویداد جناب آقای دکتر چگنی، “معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران” بودند که ضمن اشاره به رویکردهای شرکت ملی گاز ایران در زمینه استفاده از فناوری‌­های نوین، نکاتی را در خصوص اهمیت پروژه کلان هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی مطرح نمودند. پیش از سخنرانی ایشان آقایان دکتر مظلوم فارسی­‌باف “مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران” و دکتر ملکی­‌فر ” معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری” نکاتی را در خصوص معرفی رویداد و خدمات قابل ارائه به مشارکت­‌کنندگان در رویداد مطرح نموده بودند.

ارائه تقاضای شرکت ملی گاز ایران در زمینه اندازه­‌گیری هوشمند: یکی از اصلی­‌ترین دلایل برگزاری این رویداد، معرفی تقاضای شرکت ملی گاز ایران در زمینه اندازه‌­گیری هوشمند و تشریح ابعاد مختلف آن در برابر شرکت­‌های فناور و دانش­‌بنیان بود تا شرکت‌­ها با آگاهی کامل از جنبه­‌های مختلف نیازمندی مذکور، پیشنهادات انفرادی یا جمعی خود را به شرکت گاز ارائه نمایند. این ارائه توسط آقای دکتر علوی‌­نیا به عنوان مجری طرح هوشمندسازی شرکت ملی گاز ایران انجام شد.

نمایشگاه: اطلاع­‌رسانی­‌های مربوط به بخش نمایشگاهی این رویداد، از حدود 40 روز قبل از برگزاری آغاز و سعی گردید با استفاده از ظرفیت­‌های موجود در بانک­‌های اطلاعاتی مربوط به شرکت­‌های دانش­‌بنیان و فناور، اطلاع‌­رسانی به نحوی صورت پذیرد که تا حد امکان همه شرکت‌­ها و فعالان این حوزه، از برگزاری رویداد مطلع شوند. در نتیجه این اطلاع‌­رسانی حدود 80 شرکت درخواست حضور در بخش نمایشگاهی رویداد را داشتند که پس از انجام بررسی­های لازم، 61 شرکت واجد شرایط حضور در این بخش تشخیص داده شده و در رویداد محصولات، تجهیزات و خدمات خود را به مخاطبان عرضه نمودند.

از جمله شرکت­‌های حاضر در بخش نمایشگاهی این رویداد می­توان به سازندگان کنتور و ادوات جانبی اندازه‌­گیری، ارائه‌­کنندگان زیرساخت‌­های انتقال داده نظیر اپراتورهای موبایل و MVNOها، شرکت­های فعال در بخش فناوری اطلاعات و تحلیل داده اشاره نمود.

مطابق با بررسی‌­های انجام شده و بنابر اذعان غرفه­‌داران حاضر در این نمایشگاه، نقطه قوت این بخش علاوه بر ایجاد زمینه ارائه توانمندی‌­های این شرکت­‌ها به مدیران و مسئولان شرکت ملی گاز، بسترسازی برای آَشنایی شرکت‌­های این زنجیره ارزش با خدمات و محصولات یکدیگر و امکان هم­افزایی برای ارائه راهکارهای جمعی و ارائه پیشنهاد در قالب همکاری مشترک و کنسرسیوم به شرکت ملی گاز ایران در این پروژه بزرگ ملی بود. بازدید بیش از 500 نفر از متخصصان و فعالان صنعت گاز و هوشمندسازی از این نمایشگاه تخصصی که به صورت موازی با بخش‌­های ارائه‌­محور و از ساعت 9 تا 17 روز رویداد دایر بود، از دیگر نکات برجسته نمایشگاه مذکور بود.

پنل تخصصی (1) “بررسی ابعاد تقاضای شرکت ملی گاز ایران در زمینه اندازه­‌گیری هوشمند”: با هدف واکاوی جزییات ارائه­‌شده در بخش قبلی و پاسخ­گویی به سوالات مخاطبان، بلافاصله پنل تخصصی با موضوع بررسی ابعاد تقاضای شرکت ملی گاز ایران در زمینه اندازه­گیری هوشمند برگزار گردید. مهندس سراجی، “مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران”، مهندس نورموسوی، “مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران”، دکتر محمدحسینی، “سرپرست معاونت برنامه­ریزی و ارزشیابی شرکت ملی گاز ایران”، دکتر شریف­‌زاده، “دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری”، دکتر زراعتکار، “سرپرست امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور” و دکتر رضائیان، “رئیس امور پژوهش، توسعه و فناوری شرکت ملی گاز ایران” اعضای این پنل بودند. علاوه بر مخاطبان آنلاین که در بستر آپارات این بخش را دنبال می­‌کردند، 190 نفر از متخصصان در سالن رویداد مخاطب این پنل بودند که در انتها به سوالات تعدادی از آنها پاسخ داده شد.

پنل تخصصی (2) ” الزامات، تنظیم‌­گری و زیرساخت­‌ها”: نیم­روز دوم رویداد با پنل الزامات، تنظیم‌­گری و زیرساخت­‌ها آغاز شد. هدف از طراحی این پنل بحث و تبادل نظر پیرامون زیرساخت­‌های فنی و فرآیندی موجود و تاثیرگذار در کلان­‌پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی بود و آقایان مهندس سراجی “مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران”، مهندس حسین خلج، “معاون ارتباطات، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شرکت موننکو ایران”، مهندس مرادی، “معاونت بازاریابی و فروش شرکت همراه اول کسب وکار”، مهندس کردی، “مدیر ارشد فروش سازمانی شرکت ایرانسل، دکتر هاشم­آبادی، “رئیس انستیتو اندازه‌گیری هوشمند گاز” اعضای این پنل را تشکیل می­دادند. انتهای این پنل نیز شامل بخش طرح پرسش از سوی مخاطبان و ارائه پاسخ توسط اعضای پنل بود.

ارائه توانمندی فناورانه تعدادی از شرکت‌­های فناور و دانش­‌بنیان: در بخش انتهایی، مخاطبان حاضر در سالن همایش این رویداد شاهد ارائه­ توانمندی توسط 17 شرکت خصوصی مشارکت­‌کننده در رویداد بودند. این شرکت­‌ها که تعدادی از حاضرین در بخش نمایشگاهی بودند، با حضور پشت تریبون سالن و در زمان­‌های کوتاه 7 دقیقه­‌ای، به صورت مختصر توانمندی خود را تشریح نمودند. مدیران و مسئولین شرکت ملی گاز ایران از جمله مخاطبان و شنوندگان این بخش بودند که در برخی موارد سوالات خود را از ارائه­‌کنندگان ­پرسیدند.

این رویداد ساعت 17 روز دوشنبه 6 تیرماه 1401 به پایان رسید.