فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما مقاوم‌سازی درب‌های چوبی در برابر حریق - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
مقاوم‌سازی درب‌های چوبی در برابر حریق
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:RFP129609066

  تاریخ انتشار: 1396/09/01

  مهلت ارسال پیشنهاد:1396/09/26

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangtt.com

ضرورت مسئله

در گذشته درب­‌ها به‌صورت کاملاً ساده، شامل یک کلاف، چارچوب، شبکه داخل چارچوب و رویه درب که عمدتاً از تخته ۳ لایه استفاده می­‌شد و در نهایت قفل، لولا، دستگیره و …. ساخته می­‌شد. این درب­‌ها بدون این که از مواد شیمیایی کندسوزکننده استفاده شود ساخته و به محل مصرف ارسال می­‌شد. در هنگام آتش‌سوزی، این درب­‌ها در مجاورت با آتش به سرعت شعله­‌ور می‌­شد و تا سوختن کامل پیش می‌­رفت. درب­‌های خروجی ساختمان یا سالن طبقات از نظر مقاومت به آتش، از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. اگر در این قسمت­‌ها درب مقاومت خوبی در برابر آتش داشته باشد یا به‌عبارت ‌دیگر مقاوم در برابر حریق باشد، از سرایت آتش و دودهای سمی به قسمت‌­های دیگر ساختمان جلوگیری می‌کند و این امر فرصت فرار کردن افراد را فراهم می­‌آورد و از سوی دیگر، به مأموران آتش­‌نشانی زمان کافی برای خاموش کردن و کنترل کردن آتش را می­‌دهد. در این شرکت با توجه به نیازهای مشتری و رقابت با شرکت­‌های تولیدکننده در این زمینه و همچنین وجود بازارهای بالقوه داخلی و خارجی، اقدام به تحقیق در مورد ساخت درب­‌های شبکه‌ای و تیرک‌دار مقاوم در برابر حریق شد. اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته از جمله آن، استفاده از پشم سنگ رولی و فله­ایی در داخل شبکه­‌های درب، استفاده از مواد مقاوم در برابر حریق بر پایه تری­‌اکسیدآنتیموان و تری­‌هیدروکسید آلومینیوم، استفاده از مواد ضد حریق سیال است. نتایج حاصل از این فعالیت­‌ها حاکی از آن بود که درب­‌های ساخته شده تا حد زیادی در برابر آتش مقاومت می­‌کنند و به اصطلاح دوام شعله بر روی درب تا حدود زیادی کاهش می­‌یابد اما خصوصیات یک درب استاندارد را نداشته است. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که برخی از شرکت­‌های رقیب موفق به ساخت درب­‌های مقاوم در برابر حریق شده­‌اند.

شرح مسئله

آتش‌سوزی یا حریق یکی از قدیمی‌ترین بلایایی است که می‌تواند در زمان کوتاه، دارایی و سلامتی افراد را به خطر اندازد. بنا به تعریف، حریق عبارت است از سوختن مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و در لحظه وقوع از کنترل خارج شده که معمولاً با دود، حرارت و نور توأم است. آتش‌سوزی عبارت از آتشی است که از یک منبع حرارتی در لحظه وقوع کنترل‌ناپذیر (حادثه) سرچشمه گرفته، یا منبع حرارتی معین کنترل شده‌ایی را ترک کرده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه‌یافته باشد. درب‌های چوبی شبکه‌ای و تیرک‌دار مقاوم در برابر حریق به درب‌هایی گفته می‌شوند که اجزای اصلی آن مثل کلاف، چارچوب و رویه آن از جنس چوب باشد و در برابر حرارت مقاوم باشد. این درب‌ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم و کاستن خسارات حاصل از آتش‌سوزی ایفا می‌نماید و در ساختمان‌های بلند و در راه‌پله‌ها (پاگرد پله اضطراری) مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مردم بتوانند راحت‌تر فرار کنند. استفاده از درب‌های مقاوم در برابر حریق در پله فرار مجتمع‌های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها، راه‌های ارتباطی بیمارستان‌ها و اماکن اداری، سالن‌های همایش، فرودگاه‌ها و به‌طورکلی تمام مکان‌هایی که امکان حریق وجود دارد و امنیت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است استفاده می‌شود. با توجه به این‌که درب‌ها عموماً در مکان‌های ورودی و خروجی یک قسمت خاص تعبیه می‌شوند لذا در هنگام آتش‌سوزی، درب‌ها از اصلی‌ترین اعضای ساختمانی هستند که می‌توانند مانع گسترش آتش شوند. از آنجایی‌که قسمت عمده‌ای از درخواست‌های مشتری درب‌های چوبی هستند، ازاین‌رو درب‌های چوبی مقاوم در برابر حریق که بتوانند در هنگام آتش‌سوزی مانع گسترش آتش به قسمت‌های دیگر ساختمان شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به مطالب گفته شده، می‌توان دریافت که درب‌های شبکه‌ای و تیرک‌دار مقاوم در برابر حریق چوبی امروزه جایگاه خوبی در بین تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان پیدا کرده است. ازاین‌رو استفاده از تکنیک‌هایی جهت ساخت درب‌های چوبی مقاوم در برابر حریق می‌تواند مورد توجه این شرکت متقاضی باشد. برآورد می‌شود که ظرفیت تولید درب‌های مقاوم در برابر حریق این شرکت حداقل ۲۰۰۰۰ لنگه در سال باشد. در تولید درب‌های این شرکت، شبکه و کلاف‌های داخلی درب‌ها معمولاً از جنس چوب روسی است همچنین صفحه رویه درب‌ها معمولاً از جنس تخته لایه، روکش گردو، روکش راش، MDF و روکش نئوپان می‌باشد. شماتیک نمودار فرآیند عملیات تولید (OPC) و نمودار ریسمانی تولید درب روکش طبیعی در این شرکت در زیر نمایش داده شده است:

راه‌حل‌ها و پیشنهادها باید الزامات زیر را رعایت نمایند

  • درب چوبی شبکه‌ای و تیرک‌دار مقاوم در برابر حریق باید ضخامت بیشتر از ۱/۵ سانتی­متر داشته باشند (به سبب اخذ تأییدیه پایان کار ساختمان و تأییدیه آتش­‌نشانی)
  • درب­ها و چارچوب‌های مقاوم در برابر حریق باید مدت ۶۰ دقیقه دمای خطی ۱۰۰ تا ۱۱۰۰ درجه سانتی­‌گراد را تحمل نمایند. لازم به توضیح است که فاصله منبع آتش تا درب ۱۰ سانتی­‌متر است.
  • بعد از تست آتش درب نباید Deform شده باشد.
  • در هنگام آزمون استاندارد، آتش در یک قسمت درب برافروخته می‌­شود و در قسمت دیگر درب ترموکوپلی نصب می‌­شود تا انتقال حرارت را اندازه­‌گیری کند. انتقال حرارت نباید از ۱۸۰ درجه سانتی­‌گراد تجاوز نماید.
  • درب باید پس از انجام تست آتش یکپارچگی خود را از نظر ظاهر حفظ کند.
  • درب باید با تمام محتویات خود شامل لولا، قفل، دستگیره و … برای تست فرستاده شود.

راه‌کارهای پیشنهادی

  • استفاده از ترکیبات هالوژن­‌دار، معدنی و کندسوز در داخل شبکه درب‌های شبکه‌ای و تیرک‌دار.
  • استفاده از مواد شیمیایی و پوشش­‌های شفاف و اعمال آن­‌ها بر روی رویه درب­‌ها و تیرک‌­ها.
  • استفاده از فناوری­‌هایی نظیر فناوری نانو برای ساخت پوشش­‌های مقاوم در برابر حریق برای قسمت­‌های ظاهری درب‌­ها.
  • ترجیحاً استفاده از ترکیبات پایه آبی مقاوم در برابر حریق.
  • ترجیحاً استفاده از روش‌های پاششی برای ایجاد خاصیت مقاوم در برابر حریق درب‌ها (به دلیل سهولت اجرا و عدم تغییر و توقف خط تولید)
  • استفاده از چوب اشباع شده (نفوذ مواد کندسوز در داخل سلول‌های چوب)
  • استفاده از درزگیرهای سیلیکونی دودبند با مقاومت بالا در برابر حرارت ۸۰۰ درجه سانتی­‌گراد. (جنس ورق چارچوب‌ها ترجیحاً می­‌تواند از فولاد به ضخامت ۵/۱ میلی­‌متر باشد)

راه‌کارهای غیر قابل قبول

  • استفاده از ترکیباتی که سمی باشد و به لحاظ زیست‌محیطی زیان‌بار باشد.
  • استفاده از ترکیباتی که ایجاد بوی نامطبوع کند.
  • استفاده از روشی که باعث ایجاد تغییر در خط تولید گردد.
  • استفاده از ترکیباتی که پس از اعمال شستشو و مصرف مواد پاک‌کننده اثر مقاومت در برابر حریق را کاهش دهد یا از بین برد.
  • استفاده از ترکیباتی که با مواد شوینده خانگی ایجاد واکنش شیمیایی کند.
  • استفاده از ترکیبات کندسوزی که رنگ و ظاهر درها را تغییر دهند (به سبب اینکه در این حالت زیبایی درب­‌ها تحت تأثیر قرار می­‌گیرد)
  • استفاده از روشی که منجر به سنگین شدن درب‌ها گردد (بیش از ۱۰۰ کیلوگرم)
  • استفاده از برخی از ترکیبات مقاوم در برابر حریق که بر پایه تری­‌اکسید‌آنتیموان هستند (زیرا این ترکیبات چسبندگی چوب را تحت تأثیر قرار می‌­دهند، به‌همین‌منظور بر روی قسمت‌­های زیر رویه درب یا قیدهایی که قرار است از چسب چوب بر روی آن­‌ها استفاده شود نباید از این ترکیبات استفاده کرد)

نوع همکاری مطلوب

بر اساس پیشنهادها قابل‌ مذاکره می‌‌باشد.