فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما فراخوان حل مسئله ماژول الکتروشوک قلبی - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
ماژول الکتروشوک قلبی
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:RFP109703076

  تاریخ انتشار:1397/03/28

  مهلت ارسال پیشنهاد: 1397/05/28

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangtt.com

ضرورت مسئله

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از 40 درصد مرگ‌ومیرها در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و 19 درصد آن ناشی از سکته‌های قلبی است. روزانه 300 تن در کشور بر اثر عارضه‌های قلبی فوت می‌کنند و احتمال بروز بیماری‌های قلبی، عروقی و سکته پس از سن 40 سالگی، در مردان 49 درصد و در زنان 39 درصد است. این درحالی است که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از کاهش سن ابتلا به بیماری‌ها و سکته قلبی از ۶۰ سال به ۳۰ سال خبر داده است. با توجه به گسترش روزافزون بیماری‌های قلبی، مخصوصاً سکته قلبی، نیاز به تجهیزات مربوط به احیای قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند. یکی از تجهیزات مربوط به احیای قلبی دستگاه الکتروشوک می‌باشد که با اعمال جریان به قلب درحالی‌که بیمار دچار حمله قلبی شده است، عملکرد صحیح قلب را بازیابی می‌کند. الکتروشوک دستگاهی است که قلب فرد مبتلا به فیبریلاسیون بطنی یا تاکیکاردی بطنی را ریست می‌کند. الکتروشوک این کار را با ارسال مقدار زیادی انرژی الکتریکی به اطراف قلب انجام می‌دهد. اعمال انرژی الکتریکی به قلب را توسط الکتروشوک دفیبریلاسیون می‌نامند. برای دفیبریلاسیون معمولاً دو الکترود روی قفسه سینه فرد قرار داده می‌شود و با اعمال جریان الکتریکی بین این دو الکترود، انرژی مدنظر را به قلب فرد منتقل می‌کنند. امروزه در الکتروشوک‌ها، از یک خازن استفاده می‌شود تا انرژی لازم جهت اعمال به بیمار در آن ذخیره گردد. به هنگام دفیبریلاسیون، انرژی موجود در این خازن به بدن فرد منتقل می‌شود. بر اساس نحوه اعمال این انرژی به بدن، سه نوع دفیبریلاسیون مطرح می‌شود که عبارت‌اند از:

  • دفیبریلاسیون Monophasic: در این نوع از دفیبریلاسیون جهت جریان به هنگام تخلیه خازن عوض نمی‌شود.
  • دفیبریلاسیون Biphasic: در این نوع از دفیبریلاسیون، دو فاز برای تخلیه خازن وجود دارد که جهت جریان در فاز اول و دوم تخلیه خازن، برعکس هم می‌باشد.
  • دفیبریلاسیون Triphasic: در این نوع از دفیبریلاسیون، دو مرتبه جهت جریان اعمالی به بیمار تغییر می‌کند.

  لطفا اطلاعات تکمیلی در خصوص پیشینه را از پیوست مطالعه فرمایید .

شرح مسئله

شرکت متقاضی در جستجوی تکنولوژی جدید ماژول الکتروشوک قلبی Biphasic منطبق با استانداردهای عمومی و تخصصي مانند IEC 60601-2-4، الزامات EMC و نیز مشخصات و قابلیت‌های تعیین شده است. طراحی این پروژه شامل تمامی قسمت‌های مربوطه به همراه کلیه کابل‌ها، پدل‌ها و هرگونه کلید می‌باشد. ماژول طراحی شده باید به‌گونه‌ای باشد که با ارتباطات سیگنالی نظیر RS232، بتواند با بورد مانیتورینگ شرکت متقاضی ادغام شود و طراح باید نحوه پروتکل سیگنالینگ خود را با این بورد به طور کامل مشخص کند. این ماژول می‌تواند داخل کیس مانیتورینگ این شرکت قرار گیرد یا اینکه یک کیس خاص برای آن طراحی شود. در شکل (1) ساختار کلی دستگاه الکتروشوک قابل مشاهده است. هدف از اين پروژه طراحی و ساخت ماژول Defibrillator/Pacer مي‌باشد که ورودی‌ها و خروجی‌های این ماژول در شکل (2) نشان داده شده است.

تصویر1- انواع شکل موج ولتاژ اعمالی به بیمار به هنگام تخلیه خازن

  در شکل بالا ساختار کلی دستگاه دفیبریلاتور-مانیتور نشان داده شده است. در قسمت مانیتورینگ ماژول‌هایی مانند ECG و Spo2 وجود دارد که وضعیت بیمار را با آن‌ها رصد می‌‌کنند. ماژول Defibrillator/Pacer هم در کنار سایر ماژول‌ها قرار داده شده است تا با استفاده از آن و در صورت نیاز شوک را به بیمار اعمال کنند. اطلاعاتی که توسط Data Bus بین Main Unit و Defibrillator/Pacer Unit مبادله می‌شود در شکل زیر نشان داده شده‌اند.

  نمودار زیر نشان دهنده علل طراحی و ساخت تجهیزات مربوط به احیای قلب توسط شرکت متقاضی می باشد:

تصویر 3- ورودی/خروجی‌های واحد defibrillator/pacer

لطفا اطلاعات تکمیلی در خصوص شرح مسئله را از پیوست مطالعه فرمایید .  

راهکار های پیشنهادی

 (راه‌حل‌های پیشنهادی لزوماً محدود به راهکارهای زیر نخواهد بود.)

  • ساخت و طراحی دفیبریلاسیون Biphasic که کنترل تخلیه انرژی با کنترل جریان صورت پذیرد.
  • ساخت و طراحی دفیبریلاسیون Biphasic که کنترل تخلیه انرژی با کنترل ولتاژ صورت پذیرد اما معایب بزرگ و سنگین‌تر شدن دستگاه را نداشته باشد.
  • ساخت و طراحی دفیبریلاسیون Biphasic که کنترل تخلیه انرژی با کنترل زمان صورت پذیرد اما معایب سوختن پوست بیمار، آسیب به بافت قلب و انتقال جریان زیاد به بیمار را نداشته باشد.

راه حل ها و پیشنهاد های غیر جذاب

  • استفاده از پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت‌های معتبر در طراحی ماژول

راه‌حل‌ها و پیشنهادها باید الزامات زیر را رعایت نمایند

  • ولتاژی که در اختیار واحد defibrillator/pacer قرار می‌گیرد 12 ولت می‌باشد که این واحد باید با استفاده از این ولتاژ، ولتاژهای مورد نیاز خود در بخش‌های مختلف را تأمین کند.
  • ماژول الکتروشوک باید الزامات موجود در استاندارد IEC 60601-2-4:2010 که مختص الکتروشوک می‌باشد را برآورده کند.
  • در طراحی مدار ماژول باید نکات مربوط به EMC در نظر گرفته شود.
  • ماژول باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بتواند جریان یا ولتاژ اعمالی به بیمار را بر اساس امپدانس بدنش تغییر دهد تا بهترین نتیجه از اعمال انرژی به دست آید.
  • معمولاً امپدانس بدن بیمار بین 15 تا 200 اهم است و دستگاه باید بتواند برای بیماران مختلف با امپدانس‌های مختلف عملکرد مطلوبی داشته باشد.
  • با توجه به وضعیت بیمار، پزشک باید بتواند مقادیر مختلفی از انرژی را انتخاب و به بیمار اعمال کند.
  • دستگاه باید این قابلیت را داشته باشد که انرژی منتقل شده به بیمار را اندازه‌گیری نماید و سپس نمایش دهد تا پزشکان دقیقاً بدانند چه مقدار انرژی به بیمار منتقل شده است.
  • زمان شارژ خازن باید کوتاه باشد تا دستگاه آماده اعمال شوک گردد (یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی نمونه‌های تجاری از دستگاه الکتروشوک، زمان شارژ خازن آن‌ها می‌باشد.)
  • ماژول باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بتواند از طریق pad و paddle شوک را اعمال کند و سیگنال ECG را هم ثبت کند.
  • دستگاه باید بتواند هم از طریق کلیدهای موجود بر روی الکترودها و هم از طریق کلیدهای موجود بر روی دستگاه، اعمال شوک را انجام دهد.
  • در حالتی که فیبریلاسیون دهلیزی رخ می‌دهد، زمان اعمال شوک به بیمار باید با ضربان قلب بیمار منطبق باشد، بنابراین باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که شوک را پس از پیدا کردن موج R در سیگنال ECG به بیمار اعمال کند.
  • دستگاه باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند بدون نیاز به پزشک نیز کار کند. بدین منظور باید دستگاه پس از پردازش سیگنال ECG و تشخیص فیبریلاسیون و تاکیکاردی بطنی به صورت اتوماتیک شوک را به بیمار اعمال کند.
  • طراحی ماژول باید به‌گونه‌ای باشد که قسمت‌های مختلف ماژول مانند cpu، ram، مدار شارژ خازن، مدار دشارژ خازن و غیره، به صورت اتوماتیک تست شوند و گزارشی ارائه شود.
  • برای بررسی طول عمر دستگاه، ماژول باید قابلیت شمردن تعداد شوک‌های اعمال شده را داشته باشد.
  • در طراحی ماژول به‌هیچ‌عنوان نباید از پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت‌های معتبر استفاده شود
  • در بعضی موارد، ضربان قلب بیمار به‌گونه‌ای است که انتقال خون به بافت‌ها را دچار مشکل می‌کند. این مشکل را می‌توان با pacer رفع کرد. بدین‌صورت که با اعمال یک جریان الکتریکی، ضربان قلب را می‌توان تنظیم کرد؛ بنابراین ماژول باید این قابلیت را نیز داشته باشد. نحوه اعمال pace ها به مریض باید هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت اتوماتیک انجام شود.
  • تعداد pace های اعمالی باید متغیر و در بازه 30 تا 180 ضربان در دقیقه باشد.
  • شکل موج جریان اعمالی به بیمار در حالت pace به‌صورت monophasic می‌باشد.
  • شدت‌جریان اعمالی به بیمار در حالت pace باید قابل تنظیم باشد و از 140 میلی‌آمپر تجاوز نکند.
  • خازن­های الکتروشوک بیشتر از 100 میکروفاراد نباشد.

لطفا اطلاعات تکمیلی در خصوص حل مسئله را از پیوست مطالعه فرمایید .

 

نوع همکاری مطلوب

بر اساس پیشنهادها قابل‌ مذاکره می‌باشد.