فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما طراحی و ساخت دستگاه برف ساز - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
طراحی و ساخت دستگاه برف ساز
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:RFP379812132

  تاریخ انتشار: 1397/07/05

  مهلت ارسال پیشنهاد: ۱۳۹۹/۱۲/۲۸1397/08/05

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangtt.com

ضرورت مسئله

امروزه ورزش‌های زمستانی از محبوبیت بالایی برخوردار شدهاند و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، اما به دلیل گرم شدن کره زمین و به‌تبع آن کاهش میزان بارش برف، فعالیت پیست‌های اسکی با مشکل مواجه شده است. برای رفع این مشکل می‌توان از دستگاه‌های برف ساز استفاده نمود. این دستگاه‌ها از طریق تولید برف و انباشته کردن بر روی برف‌های موجود، باعث افزایش مدت زمان بهره برداری از پیست‌ها می‌گردند. امروزه وجود دستگاه‌های برف‌ساز در پیست‌های اسکی یکی از ابزارهای ضروری جهت افزایش طول عمر پیست‌ها و حتی دائمی شدن پیست‌ها در فضاهای سربسته می‌باشد. اولین ماشین برف‌ساز در اوایل سال ۱۹۰۰ ساخته شد. این دستگاه با مشکلات و نواقصی همراه بود. بهبود مستمر در طراحی، منجر به تولید دستگاه برف‌سازی با هوای فشرده گردید. این دستگاه، آب را با استفاده از هوای فشرده به قطره‌های ریز و کریستالی تبدیل می‌کرد. این دستگاه با وجود مشکلاتی مانند تولید برف نامرغوب، آلودگی صوتی بالا، مسدودشدن دهانه دستگاه و نیاز به هوای فشرده بالا و در نتیجه هزینه‌بر بودن، مورد استقبال تفریحگاه‌های اسکی قرار گرفت. در دهه ۱۹۷۰، تنوع اختراع‌های جدید برای ماشین‌های عرضه شده، کیفیت و روش تولید مصنوعی را بهبود بخشید. یکی از بهبودها، اضافه شدن پایه چرخان و فن بود. این امر منجر می‌شد که تولید برف برای مساحت بسیار بیشتری با یک ماشین پوشش داده شود. در سال ۱۹۷۵ پروتئینی کشف شد که مولکول‌های آب را جذب و به آن‌ها کمک می‌کرد که به شکل کریستال دربیایند. این ماده جهت تولید برف مصنوعی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین با پیشرفت الکترونیک، کنترل‌های کامپیوتری و سنسورها عملکرد دستگاه‌های برف ساز به‌صورت قابل ‌ملاحظه‌ای بهبود یافت. امروزه اکثر تفریحگاه‌های اسکی از سیستم برف سازی مصنوعی جهت بهبود شرایط و افزایش فصل اسکی استفاده می‌نمایند. چندین شرکت ایرانی نیز اقدام به تولید این دستگاه‌ها نموده و در موقعیت مکانی مختلف نیز مورد آزمون قرار داده‌اند، اما به دلیل وجود ایرادات فنی مانند عدم وجود فن و سیستم سرمایشی مناسب، امکان تولید برف (حتی در دمای ۵- درجه سانتی‌گراد) میسر نگردید.

نمودار زیر عوامل مؤثر در پیست اسکی شرکت متقاضی را نشان می‌دهد. نبود دستگاه برف ساز مناسب و شرایط آب و هوایی نامناسب، از عوامل اصلی در کاهش مدت زمان بهره‌برداری از این پیست اسکی می‌باشد.

شرح مسئله

با توجه به تغییرات زیست‌محیطی حاصل از گرم شدن کره زمین و کاهش میزان بارش برف، فعالیت تفریحگاه‌های زمستانی با مشکل مواجه شده است. کشور ایران نیز از این تغییرات مصون نمانده است. به‌طوری‌که در سال ۱۳۹۶ پیست اسکی شرکت متقاضی با دو ماه تأخیر شروع به فعالیت نمود. با توجه به مشکل موجود و همچنین بیرون‌زدگی بخشی از سطح زمین و وجود سنگ در پیست‌های اسکی که می‌تواند باعث بروز حوادث خطرناکی گردد، استفاده از سیستم‌های برف ساز به‌منظور تولید برف مصنوعی ازجمله اقدامات لازم جهت افزایش مدت بهره‌برداری از پیست می‌باشد که در حال حاضر در بسیاری از پیست‌های مطرح دنیا نیز مورد توجه است. در طبیعت زمانی که دما به ۳۲ درجه فارنهایت (صفر درجه سانتی‌گراد) می‌رسد، دانه‌های برف تشکیل می‌شوند. قطره‌های آب به‌صورت ذره‌هایی در هوا متراکم می‌شوند و به شکل کریستال درمی‌آید. برف مصنوعی نیز به همین روش تولید می‌گردد. این برف توسط ماشینی تولید می‌شود که از یک پمپ فشارقوی برای پخش کردن آب تحت‌فشار به داخل محیط سرد استفاده می‌کند. قطره‌های کوچک آب متعاقباً به شکل کریستال در می‌آیند تا برف مصنوعی ایجاد شود. آب یکی از مهم‌ترین عناصر جهت تولید برف مصنوعی می‌باشد. علاوه بر آب، وجود هوای فشرده و ماده هسته ساز نیز ضروری است. هوای فشرده از طریق پمپ ایجاد می‌شود و عامل هسته ساز نیز پروتئین زیست‌شناختی است که باعث کریستال شدن مولکول‌های آب در دمای بالاتر از حد نرمال می‌گردد. به‌طور متوسط این ماده، مقدار برف تولید شده را تا ۵۰% افزایش می‌دهد.

همچنین طراحی مهم‌ترین بخش سیستم برف‌ساز است. این سیستم شامل لوله‌های آب، کابل‌های الکتریکی،‌ تلمبه‌ها، کمپرسورها و ماشین‌های برف‌ساز می‌باشد. در طراحی این سیستم، لوله‌های آب و کابل‌ها باید در مسیر شیار و در کل سطح شیب‌دار (سطح موردنظر) قرار گیرند، همچنین شیارها (کنده‌کاری‌ها جهت دفن لوله‌ها) باید عمیق در نظر گرفته شوند تا از یخ‌زدگی آب موجود در لوله‌ها در فصول سرد سال جلوگیری گردد. در طول خط، استفاده از سوپاپ و شلنگ‌ها در نقاط مختلف جهت انتقال آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد. نمودار زیر نشان‌دهنده تمایل شرکت متقاضی به استفاده از سیستم برف ساز می‌باشد:

راهکار های پیشنهادی

(راه‌حل‌های پیشنهادی لزوماً محدود به راهکارهای زیر نخواهد بود.)

  • الگوبرداری از نمونه‌های خارجی موفق برای ساخت دستگاه
  • انتخاب تکنولوژی مناسب جهت تولید برف با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و زیرساخت‌های موجود
  • استفاده هم‌زمان از برف سازهای توربینی و لنسی در نقاط مختلف پیست با توجه به توپوگرافی منطقه

راه حل ها و پیشنهاد های غیر جذاب

  • ایجاد آلودگی صوتی زیاد هنگام تولید برف
  • تولید برف یخی
  • مصرف انرژی بالا
  • ایجاد آلودگی زیست‌محیطی

راه‌حل‌ها و پیشنهادها باید الزامات زیر را رعایت نمایند

  • طراحی سیستم برف ساز متناسب با شرایط اقلیمی منطقه (مینیمم دما: ۳۰- سانتی‌گراد)
  • امکان تولید برف در دمای کمتر از ۲- درجه سانتی‌گراد با توجه به درصد رطوبت منطقه
  • ضدزنگ بودن سیستم و قابلیت عملکرد در شرایط آب و هوایی کوهستان
  • کنترل تولید برف به‌صورت اتوماتیک و مکانیزه (مجهز به PLC)
  • حداقل فاصله پرتاب برف به اندازه ۲۰ متر
  • حداقل ظرفیت تولید برای هر دستگاه ۱۵ مترمکعب در ساعت
  • شباهت برف تولید شده با برف طبیعی و سازگار با محیط‌زیست
  • ضمانت بهره‌برداری از سیستم حداقل به مدت ۵ سال توسط سازنده
  • قابلیت جابجایی و حمل‌ونقل آسان و نصب به‌صورت ثابت و سیار

نوع همکاری مطلوب

بر اساس پیشنهادها قابل‌ مذاکره می‌باشد.