فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما کنترل جریان سیال در مسیر پیش‌گرمکن به رآکتور - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
کنترل جریان سیال در مسیر پیش‌گرمکن به رآکتور
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:RFP958252330

  تاریخ انتشار: 1395/09/05

مهلت ارسال پیشنهاد:1395/10/05

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangtt.com

شرح مسئله

در فرآیند تولید دوده، ابتدا روغن در پیش‌گرمکن تا دمای نزدیک به ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود سپس به داخل رآکتور پمپاژ می‌شود. در هنگام قطعی برق، دمای رآکتور افت پیدا می‌کند و در زمان برقراری مجدد جریان برق تا زمانی که دمای رآکتور به حد مطلوب بالا نرفته است، لازم است مسیر پیش‌گرمکن به رآکتور مسدود گردد و گازهای موجود در پیش‌گرمکن به اتمسفر هدایت شوند؛ زیرا اگر این گازها وارد رآکتوری شوند که به اندازه کافی گرم نشده است، در ادامه‌ی فرآیند، وجود اکسیژن احتمال آتش‌سوزی در فیلتر‌ها را به‌شدت بالا می‌برد. بنابراین جریان سیال در مسیر پیش‌گرمکن به رآکتور باید کنترل شود؛ به‌گونه‌ای که در شرایط عادی جریان روغن از آن عبور کند و در هنگام قطعی برق، مسیر مسدود گردد و گازهای موجود پیش‌گرمکن به اتمسفر هدایت شوند. لازم به ذکر است که قطر لوله‌های انتقال سیال، در دو خط مجزا، ۳۶ اینچ (خط سخت) و ۲۴ اینچ (خط نرم) است.

در حال حاضر برای کنترل جریان سیال، از فلنج عینکی (spectacle Flange) استفاده می‌شود (عکس زیر). در شرایط عادی و در زمان تولید، سمت سوراخ‌دار فلنج عینکی عبور روغن را میسر می‌کند اما در زمان خاموشی و قطعی برق، سمت کور فلنج مسیر جریان را مسدود می‌کند و گازهای موجود، از طریق دریچه‌ای (manhole) تخلیه می‌شوند که روی پیش‌گرمکن تعبیه شده است. ولی این فرآیند معایب متعددی دارد، ازجمله: –     تغییر وضعیت بسیار زمان‌بر است و ممکن است تا ۸ ساعت طول بکشد. –     با نشتی و آلودگی بسیار همراه است. –     به دلیل نفوذ اکسیژن احتمال آتش‌سوزی در فیلترها به‌شدت بالا می‌رود.

اقدام دیگری که برای حل مسئله در این شرکت انجام شده است؛ استفاده از یک شیر مجزا (شیر شماره ۱) به جای فلنج عینکی بود و یک شیر دیگر (شیر شماره ۲) که در صورت قطع شدن برق (و هم‌زمان با مسدود شدن مسیر پیش‌گرمکن به رآکتور توسط (شیر شماره ۱) مسیر عبور گازهای موجود در پیش‌گرمکن را به هوای آزاد فراهم می‌ساخت. نتیجه این اقدام چندان مطلوب نبود زیرا هنگام قطعی برق که شیر شماره ۱ مسیر را مسدود می‌کرد، گزارشات از نشت اکسیژن به رآکتور (از طریق همین شیر شماره ۱) حکایت می‌کرد.

تصویر 3- شماتیک مدار چاپی برد کارکدک

فناوری تولید دوده در این شرکت از کشور چین (شرکت Hejin) وارد شده است. به دلیل اینکه شرکت چینی با مشکل قطع برق مواجه نیست استفاده از فلنج عینکی برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است ولی در این شرکت به دلیل دفعات زیاد قطع برق، چرخاندن فلنج عینکی مشکلات و بار مالی زیادی را به همراه دارد، لذا این شرکت بزرگ تولید دوده در نظر دارد در زمینه کنترل جریان سیال در مسیر پیش‌گرمکن به رآکتور با دارندگان این فناوری تعامل و همکاری نماید.

راه‌حل‌ها و پیشنهادها باید الزامات زیر را رعایت نمایند

استفاده از یک شیر سه‌راهی که توسط یک سیلندر پنوماتیک کنترل ‌شود. این سیلندر در کارکرد عادی سیستم، جریان روغن را از پیش‌گرمکن به رآکتور فراهم ‌آورد و در مواقع قطعی برق (که پمپاژ روغن متوقف می‌شود) مسیر فوق را مسدود ‌کند و گازهای خروجی از پیش‌گرمکن را به اتمسفر هدایت می‌کند.

راه‌کارهای غیر قابل قبول

  • استفاده از دو شیر جداگانه برای باز و بسته کردن به صورت الاکنگی
  • استفاده از روش‌هایی که تغییر وضعیت در آن‌ها زمان‌بر است

نوع همکاری مطلوب

خرید تضمینی خدمت