فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما اکتشاف معادن سنگ‌های تزئینی و طراحی سینه کار - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
اکتشاف معادن سنگ‌های تزئینی و طراحی سینه کار
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:

  تاریخ انتشار: 1396/04/31

  مهلت ارسال پیشنهاد:1396/05/31

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangtt.com

ضرورت مسئله

ارزش و فراوانی کانسارهای سنگ تزئینی در این ملک زرخیز به‌گونه‌ای است که فقط با تدوین یک برنامه دقیق و اصولی می‌توان از این معادن خداداد به‌عنوان یکی از ارکان بنیادین اقتصاد کشور بهره برد. طبق تعریف، سنگ تزئینی به هر سنگ طبیعی به‌جز آنچه برای ساخت بناها استفاده می‌شود، اطلاق می‌گردد که بر اساس زمینه‌های زیبایی‌شناختی برای گستره‌ای وسیع از مصارف انتخاب می‌شود. این سنگ‌ها باید دارای شرایط استحکام و دوام سازه‌ای باشد. بسیاری از معادن سنگ‌های نما و تزئینی در کشور فعال هستند. این معادن شامل مرمریت، مرمر چشمه‌ای (اونیکس)، تراورتن، سنگ‌آهک، گرانیت، گابرودیوریت و سرپانتیت می‌باشند. بعضی از معادن مرمریت از دولومیت و گروه بیشتری از آهک هستند. مقایسه‌ای میان جنس سنگ‌ها، جنس مجموعه دربرگیرنده آن‌ها و سن تشکیل سنگ‌ها و مجموعه دربرگیرنده و روندهای گسترش جغرافیایی، از همزادی و همخوانی زمانی و ژنتیک سنگ‌ها حکایت می‌کند. واضح‌ترین و طولانی‌ترین روند مربوط به گسترش معادن مرمر چشمه‌ای و تراورتن است که در طول یک نوار شمال غرب ـ جنوب شرق سراسری از گوشه شمال غرب کشور تا مرز پاکستان کشیده شده است. این نوار به جهت گسترش آتشفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم و گسل‌های فعال جوان (پلیوسن تا عهد حاضر) به نام نوار داغ مرمر چشمه‌ای و تراورتن پلیوکواترنر سراسری ایران نامیده شده است. روندهای مشخص دیگر روند مرمریت دولومیتی به نام نوار سنندج ـ سیرجان است که طبقات مرمر دولومیتی در یک مجموعه دگرگونی ولکانیکی میان لایه‌ای همراه با شیست سبز – آمفیبولیت، لاواهای اولترابازیک و محصولات پیروکلاستیکی مربوط به ولکانیسم بازیک و اولترابازیک در یک مجموعه افیولیتی قرار گرفته‌اند. در این نوار ارزنده‌ترین ذخایر شناخته شده مرمریت ایران چه از نظر ذخیره و چه از نظر کیفیت واقع می‌شوند. نوار فرعی مشابهی در استان خراسان قرار دارد. مرمریت‌های درون آمیزه رنگین و فیلش در سه بخش کشور یعنی فارس، خراسان و بلوچستان واقع می‌شوند. در کربنات‌های کرتاسه میانی نیز گروه نسبتاً بزرگی از منابع مرمریت سیاه (نجف‌آباد و. . . ) قرار دارند که در محدوده‌ای مستطیل شکل با روند نزدیک به شرقی ـ غربی از شهرکرد و جوشقان تا کرمان گسترده است. مجموعه‌ای از مرمریت کرتاسه در شمال شرق کرمانشاه نیز قابل ذکر است. آهک‌های آسماری و قم در بخش وسیعی از کشور در اطراف کویر مرکزی و بر روی نوار باریکی بین اسلام‌آباد غرب و شهرکرد و در شمال آذربایجان غربی ذخایر قابل‌توجهی از مرمریت را به وجود آورده‌اند. این گستردگی و تنوع سنگ‌های تزئینی و نما، کشور ما را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین دارندگان این ذخایر در دنیا نموده است ولی متأسفانه علیرغم این ثروت خدادادی عظیم، کشور ما نتوانسته است به موقعیتی در شان خود در دنیا دست یابد. این موضوع دلایل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین این دلایل عدم انجام فرآیند اکتشاف به‌صورت علمی و هدفمند می‌باشد.

شرح مسئله

فرآیند اکتشاف متعارف در کشور منحصر به تهیه چند نقشه، مقطع، پلاک، ترانشه و گمانه شده است که مسلماً کافی نیست و به علت عدم اطلاع صحیح فعالان در یک معدن از وضعیت دقیق هندسی (مکانی)، ذخیره دقیق، مقدار گستردگی ذخیره و احیاناً مقدار و جهت تغییر مکان فضایی لایه یا ذخیره، یافتن سینه کار و استخراج محصول مناسب با خلل روبرو شده است و این موضوع از عمر مفید معدن شدیداً می‌کاهد.با توجه به موارد و مشکلات موجود در امر اکتشاف معادن سنگ‌های تزئینی و نما که باعث مشکلات عدیده‌ای در بخش استخراج می‌شوند. وجود یک استراتژی مشخص در امر اکتشاف صحیح و دقیق معادن سنگ تزئینی و نما امری لازم و ضروری است. لازم است در این راستا و در قالب این طرح فرآیند دقیق اکتشاف سنگ‌های تزئینی و نما با در نظر گرفتن الزامات مشخص شده تدوین گردد و عملیات اکتشاف با لحاظ کردن راهکارهایی برای بهینه شدن عملیات استخراج و یافتن مناسب‌ترین سینه کار، در ابتدای امر در دو معدن اجرا گردد و همان‌طوری که در فوق بدان اشاره شد، مجموعه عملیات مذکور باید منجر به شناخت دقیق ذخیره و معرفی مناسب‌ترین سینه کارها جهت بهینه‌سازی عملیات استخراج گردد. نکته: این فرایند دقیق اکتشاف که برای بهینه شدن عملیات استخراج و یافتن مناسب‌ترین سینه کار در این طرح در نظر گرفته می‌شود برای معادن مربوط به انواع سنگ‌های تزئینی می‌تواند بکار گرفته شود. (نمودار علت معلولی روند استخراج سنگ های تزئئنی بر اساس بهترین روش اکتشاف و طراحی سینه کار به پیوست جهت ملاحظه قرار گرفته است)

راه‌کارهای پیشنهادی

  • استفاده از همزن‎های غوطه‎ور در مخازن و طراحی پره‌‏ها، زاویه، تعداد، عمق نفوذ، سرعت چرخش.
  • استفاده از همزن‌‏های جداری در مخازن و طراحی پره‏‌ها، زاویه، تعداد، عمق نفوذ، سرعت چرخش.
  • استفاده از همزن‌های عمودی در مخازن و طراحی پره‏‌ها، زاویه، تعداد، عمق نفوذ، سرعت چرخش. (این همزن‎ها به طرق مختلف رژیم جریان داخل مخازن ذخیره‏‌سازی را تغییر می دهند و باعث اختلاط سیالات می‎گردند. زاویه نصب و چرخش این همزن‌‏ها، عمق آن ها در مخازن، سرعت چرخش، فاصله پروانه‌‏های مختلف نصب شده روی شافت و سایر عوامل، تأثیرات قابل توجهی بر شدت اختلاط و زمان رسیدن بر اختلاط کامل دارند. شکل ۱۰ تصویر الگوهای جریان در مخازن مجهز به این همزن‎ها را نشان می‎دهد).
  • استفاده از تجهیزات ویژه در سیرکولاسیون جریان
  • تغییر آرایش سیرکولاسیون جریان
  • استفاده از میکسرهای درون خطی در خطوط لوله و طراحی پره‏‌ها، زاویه، تعداد، طول، سرعت چرخش.
  • تغییر روش حرارت‏‌دهی مخازن و کاهش تمایل روغن به تشکیل لجن
  • استفاده از روش‌‏های امواج مافوق صوت برای اختلاط فاز‌ها.
  • تلفیقی از دو یا چند روش فوق

نوع همکاری مطلوب

بر اساس پیشنهادها قابل‌ مذاکره می‌باشد.