فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما راه‌اندازی کوره غبار سوز خشک‌کن - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
راه‌اندازی کوره غبار سوز خشک‌کن
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:RFP958252335

  تاریخ انتشار: 1395/09/17

  مهلت ارسال پیشنهاد:1395/10/17

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangt.com

ضرورت مسئله

امروزه هزینه‌های مرتبط با انرژی و سوخت سهم زیادی از هزینه‌های تولید در کارخانه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. این موضوع در کارخانجات تولید نئوپان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از موارد مصرف سوخت در این کارخانه‌ها، تولید هوای داغ برای خشک کردن پوشال است. برای این منظور، سوخت به شکل‌های گاز، مایع یا جامد (غبار چوب) در مشعل کوره سوزانده می‌شود و هوای گرم تولیدشده به‌طور مستقیم برای خشک نمودن پوشال در خشک‌کن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طورمعمول در کارخانه‌های نئوپان از سوزاندن غبار چوب برای ایجاد هوای داغ استفاده می‌گردد. برای این منظور از مشعل‌هایی با قابلیت سوزاندن غبار استفاده می‌شود ضمناً در چند شرکت تولید نئوپان داخل کشور نیز انرژی موردنیاز برای تأمین هوای گرم با سوزاندن غبار صورت می‌پذیرد که این امر توسط شرکت‌های خارجی راه‌اندازی شده است.

شرح مسئله

تأمین انرژی در صنایع چوب برای خشک کردن محصولات و مواد اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر در یک کارخانه تولید نئوپان، برای خشک کردن پوشال‌ها از خشک‌کن U۶۰ (اطلاعات فنی پیوست) استفاده می‌شود. این خشک‌کن از هوای گرم مستقیم که در اثر سوختن گاز و مایعات ایجاد می‌شود برای خشک کردن پوشال‌ها بهره می‌برد و مشعل آن از سری مشعل‌های دکتر اشمیت (اطلاعات فنی پیوست) است که توان کار کردن با سه نوع سوخت گاز، مایع و غبار چوب را دارد، لیکن مشعل یادشده تاکنون برای استفاده از غبار چوب مورد استفاده قرار نگرفته است که این سیستم نیاز به راه‌اندازی، بازسازی و نوسازی دارد. غبار چوب به میزان قابل‌ توجهی (روزانه ۱۰ تن) در فرایند تولید نئوپان در کارخانه تولید می‌گردد که حاوی ذرات ریز چوب و چسب چوب بوده و گرمای حاصل از احتراق آن بالا است. اتوماسیون سیستم فعلی و تابلوهای برق بسیار قدیمی بوده و باید فرآیند نوسازی در آن‌ها صورت پذیرد. سیستم مانیتورینگ و کنترل نیز برای کل مجموعه مشعل، کوره و خشک‌کن باید اجرا گردد به‌گونه‌ای که فرایند احتراق بازده بالایی داشته باشد و عملیات خشک کردن پوشال‌ها (رطوبت نهایی پوشال‌ها) با دقت مناسبی صورت پذیرد.

بخش‌های مکانیکی که وظیفه حمل غبار به سمت مشعل، خروج خاکستر از کوره و همچنین گردش پوشال‌ها درون خشک‌کن باید مورد سرویس و بازسازی و در صورت نیاز نوسازی و اجرا قرار گیرد. راه‌اندازی و بهره‌برداری از سیستم با سه نوع سوخت و آموزش کارکنان نیز جز شرح خدمات طرح است.

در سال‌های اخیر، هزینه‌های سوخت برای خشک کردن مواد اولیه و محصولات کارخانه صنایع چوب بالا رفته است و از طرف دیگر کارخانه روزانه بیش از ۱۰ تن غبار چوب تولید می‌نماید که ارزش حرارتی بالایی دارد. غبار تولیدشده در حال حاضر برای دفع (به طریق سوزاندن) به شرکت‌های پیمانکاری واگذار می‌شود که این موضوع سبب ایجاد هزینه مضاعف بر کارخانه می‌گردد. با توجه به اینکه مشعل موجود در سیستم خشک‌کن کارخانه قابلیت کار کردن با سوخت جامد (غبار چوب) را نیز دارد، تصمیم منطقی این است که این مشعل برای سوزاندن غبار چوب راه‌اندازی گردد. در این صورت هزینه‌های تأمین انرژی پایین‌تر خواهد بود ضمن اینکه هزینه‌های دفع پسماند کارخانه نیز کمتر خواهد شد، لذا این شرکت بزرگ صنایع چوب در نظر دارد در زمینه راه‌اندازی کوره غبار سوز خشک‌کن با دارندگان این فناوری تعامل و همکاری نماید.

راه‌حل‌ها و پیشنهادها باید الزامات زیر را رعایت نمایند

  • قابلیت کار کردن سیستم خشک‌کن با سه نوع سوخت گاز، مایع و جامد (غبار چوب)
  • راه‌اندازی، بازسازی و نوسازی مشعل سه‌گانه سوز (اطلاعات فنی در پیوست)
  • ایجاد سیستم مانیتورینگ برای کنترل رطوبت محصول خروجی از خشک‌کن با تغییر پارامترهای مهم فرایند نظیر میزان لود غبار در مشعل، میزان هوای ورودی، رطوبت هوای ورودی، سرعت نوار نقاله در خشک‌کن و میزان پوشال لود شده بر روی نوار نقاله
  • ایجاد سیستم مانیتورینگ برای کل مجموعه مشعل، کوره و خشک‌کن
  • انتخاب سیستم کنترلی و مانیتورینگ (PLC، HMI، PC systems) مارک زیمنس
  • کنترل و مشاهده سیستم مانیتورینگ توسط کاربر
  • کنترل دائمی حجم غبار در سیلوی غبار و قابل مشاهده بودن میزان یا سطح غبار در سیستم مانیتورینگ
  • تعامل مناسب دو سوخت گاز و غبار (ازآنجایی‌که حدود ۲۰ درصد گاز همراه با غبار در تمام مراحل کار مشعل خواهد سوخت، دو سوخت گاز و غبار همواره در تعامل خواهند بود و چنانچه حجم غبار در سیلوی غبار از سطح مشخصی کمتر شد، گاز به‌تدریج جایگزین غبار شود)
  • بازسازی و نوسازی بخش‌های مکانیکی حمل غبار و تابلوهای برق
  • ایجاد شرایط احتراق کامل
  • همخوانی داشتن گازهای خروجی از واحد با الزامات ملی نظیر استانداردهای زیست‌محیطی
  • ایمن بودن فرایند پیشنهادی (ازنظر احتراق، سلامتی کارکنان و …) و از بین رفتن احتمال آتش‌سوزی مشعل و خشک‌کن

راه‌کارهای غیر قابل قبول

  • جایگزینی سیستم موجود با یک سیستم جدید به‌طور یکجا (پکیج)
  • بازسازی و نوسازی سیستم به‌طور ناقص یا بدون سیستم کنترل و مانیتورینگ
  • عملکرد نامناسب سیستم در خشک نمودن پوشال‌ها
  • بهینه نبودن هزینه‌های اجرا
  • ایجاد ایمنی پایین در کارخانه

نوع همکاری مطلوب

  • خرید تضمینی خدمت
  • مشاوره و اجرا