فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما فراخوان بهینه سازی تیوپ ریفورمر - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
بهینه سازی تیوپ ریفورمر
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:RFP958252353

  تاریخ انتشار: 1396/03/10

  مهلت ارسال پیشنهاد:1396/04/10

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangtt.com

ضرورت مسئله

توسعه فرایند احیاء مستقیم میدرکس شامل توسعه در دو زمینه ساخت کوره‌های احیاء گندله اکسید و تولید ریفرمر می‌باشد. درون کوره احیایی، گندله‌های اکسیدآهن بطور پیوسته از بالا به پایین در حرکت هستند و در تماس دائم با گاز احیایی، فرایند احیاء گندله‌های اکسید آهن انجام می‌شود. جهت جریان این گاز در خلاف جهت جریان گندله‌ها می‌باشد. گاز احیایی مورد استفاده برای احیاء اکسیدهای آهن شامل حدود ۹۰تا ۹۲درصد H۲ و COاست که درون ریفرمر و طی واکنش‌های گرماگیر ریفرمینگ و در حضور اجزاء اکسیدکننده (بخار آب و دی‌اکسید‌کربن) تولید می‌شود.‫‫‫‫‫‫‫‫‫ ریفرمر یک محفظه فلزی با ساختار فولادی است که درون آن نسوز به‌کار رفته است و مشعل‌هایی در کف آن برای تامین حرارت واکنش‌های ریفرمینگ وجود دارد و شامل تعدادی تیوب پر از کاتالیست نیکلی است. گاز طبیعی، درون این تیوب‌ها در مجاورت کاتالیست نیکلی ریفرم می‌شود و گاز احیا‌کننده شامل هیدروژن و منواکسید‌کربن تولید می‌شود. لازم به ذکر است که این تیوب‌ها در معرض انتقال حرارت با مکانیسم‌های تشعشعی و هم‌ر‌فت قرار دارند بنابراین باید آلیاژهای استفاده شده در ساخت آن، مقاومت به دمای بالا و خزش داشته باشند. تیوب‌های ریفرمر بصورت عمودی به جعبه ریفرمر متصل می‌گردند. طراحی ریفرمر برای جریان رو به بالای گاز ورودی و نیز داشتن مشعل‌هایی که در کف ریفرمر می‌سوزند، باعث می‌شود که کلیه اوریفیس‌ها، ولوهای دستی و مشعل‌ها در زیر ریفرمر قرار گیرند بطوری که نسبتا برای عملیات نگهداری و تعمیراتی مناسب باشد.

شرح مسئله

فرآیند احیاء مستقیم در چند دهه اخیر به عنوان منبع مهمی برای تولید خوراک کوره‌های قوس الکتریکی در تولید فولاد به شمار می‌رود. تکنولوژی میدرکس نیز به عنوان مهمترین روش تولید آهن اسفنجی با درصد تولید حدود ۵۸ درصد در جهان شناخته شده است. در این فرآیند طی یک سری واکنش گرماگیر در واحد ریفرمینگ از گاز طبیعی، دی‌اکسید‌کربن و آب برای تولید گاز سنتز، استفاده می‌شود. ریفرمر، از تعداد زیادی راکتور لوله‌های پر از کاتالیست، درون یک جعبه مکعب شکل تشکیل شده است که توسط تعداد زیادی مشعل گرم می‌شوند. با توجه به ظرفیت واحد، عموماً در ریفرمر از لوله‌های ۸اینچی با قطر داخلی حدود ۲۰۰میلیمتر استفاده می‌شود. براساس نقش برجسته واحد ریفرمینگ کاتالیستی در تولید گاز احیایی با کیفیت و دبی مناسب برای واحدهای تولید آهن اسفنجی از سنگ آهن به روش احیای مستقیم استفاده می‌شود، از این رو دستیابی به دانش فنی تولید تیوب ریفرمر و راه‌اندازی خط تولید آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد. توسعه فرایند احیاء مستقیم میدرکس شامل توسعه در دو زمینه ساخت کوره‌های احیاء گندله اکسیدآهن و تولید ریفرمر می‌باشد.

راه‌حل‌ها و پیشنهادها باید الزامات زیر را رعایت نمایند

تیوب ریفرمرهای تولید شده باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • تمامی مواد و قسمتهای استفاده شده در تیوب باید مطابق با مشخصات منعکس شده در نقشه ارائه شده باشد.
  • فرایند جوشکاری استفاده شده در تولید تیوب‌ها باید همراه با WPSتایید شده بر اساس استاندارد ASME IX باشد.
  • ماده مورد استفاده برای قسمت پایینی تیوب Gx۴۰ Ni Cr Si Nb ۳۵–۲۵; DIN ۱,۴۸۵۲و برای قسمت بالایی G-Ni Cr ۲۸ W; DIN ۲,۴۸۷۹میباشد (مقاوم در برابر خزش.)
  • در تمامی مراحل طراحی و ساخت و انتخاب مواد باید استانداردهای ASTM/ ASME/AWS/ DINرعایت شود.
  • نتایج آزمون گسیختگی خزشی تیوب تولید شده، مطابق استاندارد TM-۱۵قابل پذیرش باشد.
  • نتایج آزمون هیدرواستاتیک مطابق استاندارد TM-۷قابل پذیرش باشد.
  • عمر مفید تیوب تولید شده در حدود ۵سال باشد.

شرایط عملکردی تیوب ریفرمر که باید در طراحی و ساخت آن مد نظر قرار گیرد در زیر نمایش داده شده است:

نوع همکاری مطلوب

بر اساس پیشنهادها قابل‌ مذاکره می‌باشد.