فروش لپ تاپ نو و استوک بازاریان فروش عطر و ادکلن پرفیومی محمد طاها لطفی | taha lotfi طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تاترین ، تاترین سکوی پرتاب برند شما ایجاد خاصیت خود تمیزشوندگی در کاشی و سرامیک - بومرنگ "شبکه خدمات نوآوری"
ایجاد خاصیت خود تمیزشوندگی در کاشی و سرامیک
اشتراک گذاری با دوستان
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

 وضعیت: بسته

  شماره سند:RFP958252327

  تاریخ انتشار: 1395/08/30

  مهلت ارسال پیشنهاد:1395/09/30

 فرصت‌ها: براساس پیشنهاد‌ها قابل‌ مذاکره خواهد بود.

 تماس : ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳ – ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳

  ارسال پروپوزال‌ها: Proposal@boomerangtt.com

ضرورت مسئله

کاربرد و پیشرفت‌های مهندسی کامپیوتر و الکترونیک، تسهیلات گوناگونی را در صنایع و حوزه‌های مختلف فراهم می­کند. این موضوع در صنعت هتل داری نیز صدق می‌کند، به‌گونه‌ای که امروزه هتل‌ها از فناوری‌های مختلف اتوماسیون ساختمان، امنیت و کنترل دسترسی افراد، مدیریت دارایی، اطلاع‌رسانی، سرگرمی و … استفاده می­کنند. انواع مختلفی از سیستم‌های کنترل تردد افراد یا مدیریت اموال در کاربردهای مختلف تجاری و صنعتی موجود می­باشند. بر طبق گزارش‌ها، در سال حدود ۱۰۰ میلیون دلار به دلیل سرقت از هتل‌ها، هزینه می‌شود. به همین دلیل این سیستم‌ها با کاربرد هتلی برای مدیریت موجودی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخاطرات ایمنی و امنیتی، احتمال سوءاستفاده‌های کارکنان هتل و نارضایتی میهمانان، از آسیب‌های عدم نظارت بر تردد افراد یا مدیریت اموال در هتل‌ها می­باشد. روش قدیمی مدیریت اموال در هتل‌ها به‌صورت غیر خودکار بود و از برچسب‌های اموال استفاده می‌شد که حاوی داده‌های اندکی مانند شماره‌سریال بودند. استفاده از این برچسب‌ها، تنها امکان نظارت بر گم‌شدن (جابجا شدن) اشیا توسط نیروی انسانی را به صورتی زمان‌بر و غیر بهینه فراهم می­کند. به همین دلیل استفاده از بارکدها یا کدهای دوبعدی مانند QR-کد پیشنهاد گردید. در این حالت و به‌خصوص در صورت استفاده از بارکد خوان‌های پرتابل و سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه با آن‌ها، امکان کنترل و اتوماسیون بیشتری وجود دارد. بعدها انواع کارت‌ها و تگ‌های RFID به وجود آمدند. تگ‌های RFID یکی از اولین روش‌هایی بودند که امکان اسکن چندین شی‌ء را فراهم می‌کنند (حتی درصورتی‌که دید مستقیم وجود نداشته باشد). فناوری‌های مورد استفاده در این تگ‌ها نسبت به برچسب‌های اموال سنتی و بارکدها ارتقا قابل‌توجهی محسوب می‌شدند. امروزه از انواع کارت‌ها و تگ‌های RFID اکتیو یا پسیو برای مدیریت اشیا و کنترل دسترسی در کاربردهای مختلف استفاده می­شود. بااین‌وجود، فناوری‌های مبتنی بر زیگ­بی، فناوری BLE، کارت‌های هوشمند دارای ریزتراشه و سایر روش‌های اکتیو، برخی از ابزارهایی هستند که در این زمینه می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند، هرچند همچنان استفاده از بارکدخوان­های پرتابل آنلاین یکی از روش‌های مدیریت اموال در هتل‌ها می‌باشد. برخی سیستم‌های کنترل موجودی به این صورت عمل می­کنند که پس‌ازآنکه یک فرد توسط سیستم شناسایی و احراز هویت شد و امکان پاسخگویی در مورد آن برقرار گردید، مجوزهای لازم برای دسترسی به منابع یا اجرای فعالیت‌ها برای وی را صادر می‌کنند. در حال حاضر در هتل موردنظر برای رفع مشکل محاسبات و نظارت بر موجودی­ اتاق­ها، مدیریت اموال داخل هر اتاق یا سوئیت به‌صورت دستی و از طریق کارکنان در محل انجام می‌گردد، به این صورت که سوپروایزر و فرد خدماتی پس از تحویل اتاق، موجودی اتاق را بررسی می­کند که این روش­ با خطای انسانی همراه است، لذا برای اطمینان از هماهنگی همه خدمات هتل‌ها، ضروری است که اسناد و موجودی اموال و دارایی‌ها در هتل سازمان‌دهی گردد (به‌طور خاص، خارج شدن اموال از هتل قابل‌تشخیص باشد). مدیریت اموال شامل عملیات و مراحل مربوط به کسب اطلاعات ورود و خروج مهمانان، کنترل موجودی اتاق­ها و غیره می­باشد.

شرح مسئله

نسل سوم کاشی‌های کف و دیوار به کاشی‌های پرسلانی تعلق دارد که مناسب نصب بر روی کف و دیوار و نمای ساختمان می‌باشند. پرسلان محصولی یکنواخت با رنگ بعد از پخت سفید و متراکم می‌باشد که از مواد موجود در طبیعت و در شرایط خاص، تحت فشار بالا و دمای بالای ۱۴۰۰ درجه تولید می‌شود و در نما و در کف ساختمان استفاده می‌شود و گاهی به آن کاشی گرانیتی نیز گفته می‌شود. پرسلان جایگزینی زیبا و ارزنده با برترین خصوصیات یک پوشش مورد استفاده در نما و کف ساختمان‌ها می‌باشد همچنین این محصول، جدیدترین فناوری صنعت سرامیک در حال حاضر می‌باشد. تنوع تولید در ابعاد و طرح، باعث گرایش استفاده مصرف‌کنندگان از این محصول ساختمانی شده است. امروزه در میان محصولات رایج جهت پوشش سطوح وسیع، کاشی پرسلانی به‌عنوان یک کاشی بدون لعاب با پخت دمابالا و تخلخل پایین و جذب آب کم از اهمیت بالایی برخوردار است و حجم تولید آن نیز روز بروز بیشتر می‌شود. سطح کاشی‌های بدون لعاب مانند کاشی پرسلانی، معمولاً ساب خورده و پولیش زده می‌شوند. یکی از مشکلات کاشی پرسلانی این است که عملیات صیقلی کردن و ساب زدن سطح آن باعث می‌شود که تخلخل‌های بسته موجود در سطح کاشی به منافذ باز و سطحی تبدیل شوند که این عامل منجر به لکه‌پذیری و کثیفی کاشی می‌شود و سهولت پاکیزگی کاشی کاهش می‌یابد. برای پر کردن منافذ روی سطح کاشی‌های بدون لعاب، معمولاً از مواد موم مانند و پرایمری استفاده می‌شود که به واکس معروف‌اند. در اثر ساب خوردن و پولیش زدن این مواد سطح کاشی صاف شده و مقاومت در برابر لکه‌پذیری افزایش می‌یابد. راه‌حل دیگر این است که از کاشی پرسلانی لعاب‌دار استفاده شود. با توجه به میزان بالای مصارف کاشی و سرامیک در ساختمان‌های مسکونی و تجاری و نیز بالا بودن انرژی سطحی آن‌ها و افزایش لکه پذیری، تلاش‌های زیادی برای کاهش کشش سطحی در سطوح مختلف جهت تمیز بودنشان صورت گرفته است. از طرف دیگر به دلیل گسترش جمعیت و در پی آن رشد بسیار سریع بیماری‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا، محققان بر آن شدند تا با استفاده از راهبردهای پیشگیرانه مانع از بروز بیماری شوند. استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده شیمیایی جهت شستشوی سطوح سرامیکی آسیب‌های جدی به بدن انسان وارد می‌آورد، بنابراین به‌منظور کاهش استفاده از مواد شوینده برای تمیز سازی سطح، کاهش آلودگی‌های محیط، کاهش سایش و فرسایش سطوح، کاهش دوره‌های پاک‌سازی و حفظ هزینه‌های مراقبت و نگهداری از ساختمان، به‌کارگیری پوششی مناسب بر روی سطوح سرامیکی ضروری می‌باشد، لذا این شرکت بزرگ تولید کاشی و سرامیک در نظر دارد در زمینه ایجاد خاصیت خود تمیزشوندگی در کاشی و سرامیک با دارندگان این فناوری تعامل و همکاری نماید.

راه‌حل‌ها و پیشنهادها باید الزامات زیر را رعایت نمایند

  • ایجاد یک پوشش نانومتری روی سطح با خاصیت خود تمیزشوندگی با پدیده فیزیکی فوق آب‌دوستی
  • ایجاد یک پوشش نانومتری روی سطح با خاصیت خود تمیزشوندگی با پدیده فیزیکی فتوکاتالیستی
  • ایجاد یک پوشش نانومتری روی سطح با خاصیت خود تمیزشوندگی با پدیده فیزیکی آب‌گریزی
  • ایجاد خاصیت آنتی باکتریال و میکروب‌زدایی با تحریک الکترون‌ها و ایجاد پدیده اکسیداسیون که خاصیت گندزدایی ایجاد کند.
  • استفاده از مواد فوتوکاتالیست نانویی به‌منظور تمیز ماندن سطح، جلوگیری از لک پذیری و نیز جلوگیری از رشد قارچ و باکتری

راه‌کارهای غیر قابل قبول

  • ایجاد واکنش شیمیایی بین پوشش به‌کاربرده شده و سطح سرامیک
  • عدم چسبندگی مناسب بین پوشش و سطح
  • هزینه‌های گزاف تولید و غیراقتصادی بودن محصول نهایی
  • تداخل با خط تولید کاشی و سرامیک
  • افزایش شکنندگی کاشی

نوع همکاری مطلوب

خرید تضمینی خدمت